شناسهٔ خبر: 15331 - سرویس دیگر رسانه ها

معاون وزیر: تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت در مسیر علم است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، گفت: تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی، سیاست گذاری کشور در بخشهای مختلف به ویژه تجاری سازی علم و حرکت در مسیر علم، فکر و تفکر است و اگر به کیفیت دانشگاهها توجه نکنیم، اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان تحقق نمی‎یابد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، سعدالله نصیری قیداری با اشاره به توسعه کمی دانشگاهها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سطح کشور، گفت: هم اکنون بیش از چهار میلیون دانشجو در کشور مشغول تحصیل هستند که این آمار رشد ۲۵ برابری نسبت به قبل از انقلاب را نشان می دهد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، افزود: سرزمین ایران که از گذشته تاکنون دانشمندان بسیاری را تربیت کرده، امروز نیز همچنان می تواند از بین جوانان برومند ایران اسلامی، دانشمندانی را در آسمان پرستاره علم و معرفت تربیت کند، مشروط بر اینکه مسئولان نیز تلاش خود را برای تدبیر و مدیریت در حوزه اداره دانشگاه بیش از گذشته بکار بندند.

نصیری قیداری خاطر نشان کرد: با الهام از آموزه های قرآن و با تلاش در مسیر اسناد بالا دستی و قوانین مصوب نظام جمهوری اسلامی می توانیم در مسیر توسعه علم و معرفت گام برداریم.

به گفته معاون وزیر علوم، روزی کشور ما در خط مقدم علمی قدم بر می داشت و امروز نیز این پتانسیل وجود دارد و همه دانشجویان، اساتید، معتمدین و روحانیان باید بصورت جدی و به دور از جنجال های سیاسی به این جامعه خدمت کنند تا کشور به جایگاه رفیع علمی خود بازگردد.