شناسهٔ خبر: 9784 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «سفر به کشورهای مختلف جهان» منتشر شد

کتاب «سفر به کشورهای مختلف جهان» در ارتباط با انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ جلد دوم کتاب «سفر به کشورهای مختلف جهان»در ارتباط با انقلاب اسلامی (۱۳۷۱-۱۳۸۸) تألیف آقای محمدباقر انصاری محلاتی منتشر شد. لازم به ذکر است جلد اول این کتاب در سال ۱۳۸۳ روانه بازار نشر گردیده بود.

مجموعه‌ي پيش‌رو يادداشت‌هاي سفر يا به اصطلاح سفرنامه آقاي محمدباقر انصاري به اقصا نقاط عالم و ديدار و گزارش وضع كنوني آن است. نويسنده كوشيده است به اوضاع اجتماعي فرهنگي و سياسي كشورهايي كه مسافرت كرده بپردازد. وضعيت مسلمانان جهان و به‌خصوص شيعيان مقيم در كشورهاي مختلف و نحوه‌ي تعامل آنان با ساير مسلمانان و دولت‌هاي متبوعشان و همچنين پيروان ساير اديان از محورهاي عمده اين سفرنامه است. نويسنده صرفاً به بررسي وضعيت مسلمانان نپرداخته بلكه كوشيده بسياري از ابعاد تمدني و وجوه مختلف فرهنگي و سياسي كشورها را براي خوانندگان به رشته تحرير بكشد كه اين خود لطف و شيريني نوشته را دوچندان كرده است.

پيروان دين مبين اسلام با تراكم جمعيتي ناهمسان در همه‌ي جاي ربع مسكون عالم زندگي مي‌كنند و با اعتقاد و باور به آموزه‌هاي دين خود حيات دنيوي خود را سامان مي‌دهند. نقش و جايگاه دين در ميان مسلمانان با جايگاه هيچ‌يك از اديان عالم در نزد پيروانشان قابل قياس نيست، از آنكه اسلام برنامه زندگي دنيوي براي ساختن دنيايي آباد و حياتي سعادتمند و رستگاري اخروي را توأمان داراست.

عصر جديد كه با سلطه‌ي دنياي غرب بر اقصا نقاط عالم شروع شد به يك‌باره قدرت و عظمت دولت‌هاي اسلامي به محاق برد و استعمار بر كشورهاي اسلامي مسلط گرديد. پيروزي انقلاب اسلامي ايران در اين برهه نويد فرارسيدن عصر ديگري در تاريخ داد كه توانست ضمن قطع نفوذ غرب از امور اخلي ايران، روح تازه‌اي به تمامي مسلمانان عالم بدمد. مسلمانان سراسر دنيا با الهام از پيروزي انقلاب اسلامي به بازسازي و تأملي دوباره در باورها و اعتقادات خود اقدام كردند و براي حفظ هويت ديني خويش بيش از گذشته كوشيدند.

مركز اسناد انقلاب اسلامي در راستاي نشان دادن تأثير انقلاب اسلامي ايران بر مسلمانان جهان و پاسداشت تلاش‌هاي نهادهاي فرهنگي مختلف فعال در اين عرصه اقدام به انتشار اين اثر كرده است. جلد دوم سفر به کشورهای مختلف جهان در شمارگان۱۰۰۰نسخه و ۸۲۳ صفحه و به قیمت ۲۷۵.۰۰۰ريال روانه بازار نشر گردیده است. لازم به ذکر است علاقمندان جهت تهیه این کتاب می توانند به فروشگاه این مرکز در خیابان انقلاب،خیابان ۱۲فروردین،بعد از خیابان شهدای ژاندارمری نبش مجتمع ناشران و یا با شماره تلفن های ۶۶۹۵۳۶۰۷ و ۶۶۹۶۱۵۳۶ تماس بگیرند.

 
 
 

نظر شما