شناسهٔ خبر: 9759 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار قریب‌الوقوع جلد دوم «روایت زندگی شهید حسن باقری»

دومین جلد از کتاب «روایت زندگی شهید حسن باقری» زیر چاپ رفته و تا چندی دیگر در بازار نشر عرضه خواهد شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سعید علامیان نویسنده و محقق انقلاب و دفاع مقدس گفت: روایت زندگی شهید غلامحسین افشردی یا حسن باقری، در کل با ۳ جلد منتشر خواهد شد که جلد اول آن سال گذشته به چاپ رسید. نکته مهم درباره این ۳ جلد این است که در مجموع، ۱۷۰ راوی، مطالب آن‌ها را روایت کرده‌اند. به این ترتیب زندگی شهید باقری، از منظر خانواده، دوستان، بچه‌محل‌ها، فرماندهان وهمرزمان این شهید از زمان طفولیت، کودکی، تحصیل در دبیرستان و سال‌های جبهه روایت می‌شود.

وی افزود: شهید باقری در نهم بهمن ماه سال ۶۱ به شهادت رسید. جلد اول کتاب «روایت زندگی شهید حسن باقری» از تولد این شهید تا پایان سال ۵۹ را در بر می‌گیرد. در جلد دوم، وقایع مربوط به ابتدای سال ۶۰ تا فروردین ماه ۶۱ و عملیات فتح‌المبین است. پایان جلد دوم کتاب، مربوط به اتمام عملیات فتح‌المبین است. جلد سوم هم از عملیات بیت‌المقدس در اردیبهشت ۶۱ تا زمان شهادت شهید باقری را شامل خواهد شد.

این محقق تاریخ جنگ در ادامه گفت: دومین جلد از کتاب «روایت زندگی شهید حسن باقری» به تازگی توسط موسسه شهید باقری زیر چاپ رفته و تا چندی دیگر عرضه خواهد شد. کارهای مربوط به جلد سوم آن هم پس از انتشار جلد دوم به مرور انجام خواهد شد.

نظر شما