شناسهٔ خبر: 9277 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری دروس فقه و تفسیر تربیتی در قم

دروس فقه و تفسیر تربیتی درحوزه علمیه قم و با تدریس آیت‌الله اعرافی برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ حجت‎الاسلام والمسلمین حسین کریمی، دبیر انجمن علمی تعلیم و تربیت اسلامی گفت: حوزه اهتمام بسیاری به برگزاری طرح‎های مختلف پیرامون مسئله تعلیم و تربیت اسلامی داشته و از هر برنامه‎ای در این حوزه استقبال می‏کند؛ ولی با این حال هر چه تلاش و فعالیت در این عرصه صورت گیرد، باز هم کم است.

کریمی عنوان کرد: برگزاری سلسله مباحث درس‎های اخلاق و رابطه استاد و شاگردی با توجه به حجم بالای ورودی حوزه امکان‌پذیر نیست؛ برای این کار باید درس تعلیم و تربیت اسلامی به شکل واحدهای درسی یا رشته‎های تخصصی در حوزه تعریف شده و در قالب طرح‌های مستمر آموزشی این نوع نگاه را در حوزه نهادینه کرد.

وی تصریح کرد: در دیدارهایی که با مدیران حوزه انجام شده قول‎های اولیه برای گنجاندن این واحدهای درسی داده شده و با توجه به تعریف دروس و سرفصل‎ها مشکل خاصی برای ادامه این روند وجود ندارد.

دبیر انجمن علمی تعلیم و تربیت اسلامی یادآور شد: یکی از دروس رایج فقهی در حوزه، درس فقه تربیتی است که هر هفته سه شنبه و چهارشنبه با حضور و تدریس حجت‎الاسلام والمسلمین اعرافی پیگیری می‌شود؛ جامعه‌المصطفی(ص) نیز دو دوره فقه تربیتی را با مشارکت طلاب ایرانی و غیر ایرانی و با حضور اساتید برجسته حوزه برگزار کرده است.

کریمی از برگزاری دوره تفسیر تربیتی در حوزه خبر داد و گفت: با حضور و تدریس حجت‎الاسلام والمسلمین اعرافی تا کنون ۲۰ جلسه تفسیر تربیتی برگزار شده است؛ بسیاری از اعضای این انجمن به لحاظ قدرت علمی در جایگاهی قرار دارند که می‎توانند این راه را ادامه داده و درس فقه تربیتی را در حوزه به شکل گسترده فراگیر کنند.

نظر شما