شناسهٔ خبر: 9140 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جوانان تحصیلکرده کشور نگاه مثبتی به آینده ندارند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: عمده ترین مشکل جوانان تحصیلکرده کشور این است که با توجه به ابهامات ذهنی خود، نگاه مثبتی به آینده ندارند. نیاز و اولویت نسل جوان ما اشتغال، مسکن و تفریحات سالم است،

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرگزاری شبستان؛ عباس صلاحی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نهادهای مختلف اجتماعی و فرهنگی می توانند در نوع نگاه جوانان نسبت به آینده تاثیر مثبت داشته باشند. در مرحله اول خانواده است که در تربیت و نظارت بر جوانان خود تاثیر می گذارد.

وی افزود: بعد از خانواده مسئولان فرهنگی کشور، آموزش و پرورش و آموزش عالی، حوزه های علمیه و صدا و سیما می توانند به آگاه سازی و آموزش جوانان نسبت به مسائل مختلف بخصوص شیوه استفاده از فضای مجازی بپردازند. نهادهای فرهنگی و تربیتی باید این موضوع را با حساسیت و نگاه کارشناسانه انجام دهند.

صلاحی با اشاره به حساسیت های موجود نسبت به شبکه های اجتماعی در فضای مجازی گفت: با توجه به اینکه دشمنان سعی می کنند با استفاده از فضای مجازی ذهن جوانان را مدیریت کنند و به تخریب فرهنگی و تفکر منفی در جوانان دست یابند، نهادهای فرهنگی باید جوانان ما را به سمت نگاه مثبت و امیدبخش هدایت کنند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت می تواند این امید را در جوانان افزایش دهد که ابهامی نسبت به آینده نداشته باشند. مطمئنا مجلس نیز در مباحث حمایتی حوزه جوانان از دولت حمایت می کند.

وی تاکید کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس طرح ها و ایده های خود را در حوزه جوانان با نگاه کارشناسی مطرح کرده و به مجلس ارائه می کند که برای تمامی جوانان کشور عمومیت داشته باشد. این فرایند با نظر رئیس مجلس و نمایندگان ملت به کمیسیون اجتماعی تکمیل می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: عمده ترین مشکل جوانان تحصیلکرده کشور این است که با توجه به ابهامات ذهنی خود، نگاه مثبتی به آینده ندارند. نیاز و اولویت نسل جوان ما اشتغال، مسکن و تفریحات سالم است، ولی در شرایط کنونی نمی توانند آینده خوبی را برای خود در نظر بگیرند.

نظر شما