شناسهٔ خبر: 9000 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نتایج آزمون سراسری قرآن کریم امروز اعلام می شود

مدیر آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نتایج آزمون سراسری قرآن کریم ویژه مهرماه سال جاری امروز -یکشنبه- بر روی سایت این معاونت قابل مشاهده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ مرتضی خدمتکار افزود: در این دوره از مسابقات بیش از ۷۰ هزار نفر در سه رشته امتحانی اعمّ از حفظ، ترجمه و مفاهیم، تدبر و تفسیر قرآن کریم آزمون داده اند.

وی درباره پذیرفته شدگان در این آزمون توضیح داد: تمام افراد شرکت کننده که ۶۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را کسب کرده باشند موفق به اخذ گواهینامه از این معاونت می شوند. در این دوره از آزمون سراسری قرآن کریم ۶۷ درصد در رشته حفظ، ۷۱ درصد در رشته ترجمه و مفاهیم و ۴۶ درصد از شرکت کنندگان در رشته تدبر و تفسیر قرآن کریم نمره قبولی را کسب کرده اند.

خدمتکار خاطرنشان کرد: در این دوره از آزمون برای اولین بار تعداد شرکت کنندگان رشته حفظ بیش از ۲۰ هزار نفر بوده است که شامل حافظان یک جزء تا کل قرآن کریم بوده است.

مدیر آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد استانهای شرکت کننده استانی در این آزمون اشاره کردو گفت: استان های اصفهان، خراسان رضوی و کرمان به ترتیب بیشترین شرکت کننده را در این آزمون داشته اند که از این میان ۱۲ درصد شرکت کنندگان آقایان و ۸۸ درصد را خانم ها تشکیل داده اند.

وی یادآور شد: عموم افرادی که در این آزمون سراسری شرکت کرده اند از قرآن آموزان موسسات قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده اند که در طول سال در این کلاس ها شرکت داشته اند.

نظر شما