شناسهٔ خبر: 8861 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

احساس امنیت اساتید و نشاط دانشجویان از فاکتورهای تعیین‌ روسای دانشگاه‎هاست

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که توسعه پایدار کشور بر پایه توسعه علمی بنا شده است تصریح کرد: برای ایجاد توسعه علمی دانشگاه‎ها باید آمادگی لازم از سوی مسئولین دانشگاهی اقدام پذیرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ عبدالحسین فریدون مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیرکل حوزه وزارتی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه گیلان، این دانشگاه را یکی از دانشگاه های مهم کشور بیان کرد و گفت: تحولات عظیم علمی و پژوهشی یکی از دستاوردهای مهم این دانشگاه است.

وی با اشاره به سیاست وزارت علوم در قبال دانشگاهها اشاره کرد و گفت: در سالی که به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، نیازمندیم که حماسه اقتصادی که مسئولین اصلی آن بر عهده دانشگاهیان است، تحقق یابد.

فریدون با بیان اینکه تحقق حماسه اقتصادی از طریق اقتصاد سنتی جوابگو نیست گفت: دانشگاهیان باید در این عرصه تلاش کنند که در این راستا وجود یک برنامه بر پایه علمی لازم است.

وی با بیان اینکه برای توسعه عالی دانشگاهها کارهای خوبی صورت گرفته است افزود: برای توسعه اقتصادی، چرخه دانش باید به کمک تولید بیاید.

فریدون با بیان اینکه توسعه پایدار کشور بر پایه توسعه علمی بنا شده است تصریح کرد: برای ایجاد توسعه علمی دانشگاهها باید آمادگی لازم از سوی مسئولین دانشگاهی اقدام پذیرد.

وی نیروی انسانی کارآمد، فضای فیزیکی، آزمایشگاهها و ایجاد فضای نشاط را از ویژگی های مهم توسعه علمی دانشگاهها دانست و گفت: احساس امنیت اساتید و نشاط دانشجویان یکی از سیاست های اصلی وزارت علوم در تعیین مدیریت های دانشگاههای کشور است.

فریدون با بیان اینکه وزارت علوم به دنبال تامین استقلال واقعی در دانشگاههاست اضافه کرد: مسئولیت اصلی استقلال در دانشگاهها بر عهده مدیران است.

وی همچنین خطاب به مدیران دانشگاهها افزود: باید فضایی را برای دانشجویان ایجاد کنند تا آنان بتوانند فعالیت های خود را در چارچوب انجمن ها و گروههای دانشجویی انجام دهند.

فریدون اظهار کرد: سیاست وزارت علوم در انتخاب مدیران براساس مقبولیت لازم مدیران است و مکانیزیمی که برای انتخاب مدیران برنامه ریزی شده نیز بر این اساس است.

وی با بیان اینکه بازرسینی از وزارت علوم وضعیت و میزان ارتباط بین دانشگاه و وزارت علوم را ارزیابی می کنند خاطرنشان کرد: گزارش های لازم از طریق این بازرسین به وزارت علوم ارسال می شود.

در این مراسم از زحمات دکتر عبدالله حاتم زاده رئیس سابق دانشگاه گیلان قدردانی و دکتر احمد رضی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه گیلان معرفی شد.

نظر شما