شناسهٔ خبر: 8857 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سردار ناظری: زندگی‌نامه مستند شهید حسن صوفی منتشر شد

مدیر انتشارات فاتحان از انتشار زندگی‌نامه مستند شهید حسن صوفی که از فرماندهان استان همدان بوده است خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ سردار علی ناظری، مدیر انتشارات فاتحان، درباره کتاب «صوفی» گفت: این اثر مستند درباره زندگی‌نامه شهید حسن صوفی، یکی از فرماندهان استان همدان و برادر معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بوده که از زبان خانواده و همرزمان وی بیان شده و امیرحسین انبارداران آن را به نگارش درآورده است.

وی افزود: شهید صوفی در سن ۲۲ سالگی، پنج لشکر بسیجی را ساماندهی و به جبهه‌های جنگ اعزام می‌کند؛ از این رو فعالیت جدی هم در پیروزی انقلاب و هم در دفاع مقدس داشته و از این نظر فرمانده موفقی بوده است. به همین دلیل مطالعه این اثر می‌تواند برای جوانان و مسئولان به خاطر تفکر، روحیه و ایده‌هایی که این شهید دنبال می‌کرد، قابل استفاده باشد.

سردار ناظری با اشاره به بخش‌های گوناگون این اثر اظهار کرد: کتاب «صوفی» در ۱۴ بخش نظیر «تولد»، «کودکی، نوجوانی و خانواده»، «انقلاب»، «دبیرستان و گروهک‌ها»، «ارادت به امام(ره)»، «ورود به سپاه»، «ارزیابی پادگان شهدا»، «قائم مقام لشکر حضرت حجت(عج)»، «مبتکر رژه پنج لشکر»، «شهادت» و «تصاویر و اسناد» تهیه و تدوین شده است.

مدیر انتشارات فاتحان در ادامه تصریح کرد: در این کتاب، شهید حسن صوفی از زبان‌ افراد متفاوتی روایت شده و همچنین با توجه به اینکه وی در دوران دفاع مقدس به ثبت خاطرات خود پرداخته، قسمتی از این دست‌نوشته‌ها به همراه عکس‌های شهید در این کتاب به چاپ رسیده است.

گفتنی است که کتاب «صوفی»، نوشته امیرحسین انبارداران در ۲۵۶ صفحه از سوی نشر فاتحان و با همکاری کنگره سرداران و شهدای استان همدان منتشر شده است.

نظر شما