شناسهٔ خبر: 8459 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سیاست‌های جدید وزارت علوم در انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها

مشاور وزیر علوم و مدیرکل دفتر وزارتی گفت: معیار انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها بر مبنای سه ویژگی مدیریت، مقبولیت در بین اعضای هیئت علمی و کارکنان و جایگاه علمی مناسب است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ مراسم تودیع حسن زیاری و معارفه ابوالفضل فراهانی سرپرست دانشگاه پیام نور با حضور عبدالحسین فریدون مشاور وزیر علوم و مدیر کل حوزه وزارتی، اعضای هیئت رئیسه، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه پیام نور در محل این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم دکتر عبدالحسین فریدون مشاور وزیر علوم و مدیر کل دفتر وزارتی در سخنانی پذیرش مسئولیت دانشگاه پیام نور را با توجه به فراگیر بودن آن مسئولیتی بزرگ دانست.

وی با اشاره به سیاست‌های جدید وزارت علوم درخصوص انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: معیار انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها بر مبنای سه ویژگی مدیریت، مقبولیت در بین اعضای هیئت علمی و کارکنان و جایگاه علمی مناسب است.

مشاور وزیر علوم تصریح کرد: انتخاب مدیران دانشگاه از درون سیستم هر دانشگاه سبب ایجاد انگیزه در بین کارکنان آن مجموعه و دادن شخصیت و کرامت به افراد است و در پرسنل این احساس به وجود می‌آید که با حاکم بودن شایسته سالاری این مسئولیت برای هر فردی قابل دستیابی است.

وی افزود: در این زمینه مقرر شد کمیته‌ای با حضور افراد باتجربه به عنوان معتمدین وزیر علوم در دفتر وزارتی تشکیل شود که مکانیسم شناسایی مدیران دانشگاهی را بررسی و نتیجه کار کارشناسی انجام شده در هر دانشگاه را به عنوان رویه انتخاب مدیر آن دانشگاه اعمال کند.

فریدون در خاتمه تأکید کرد: امید است دانشگاه پیام نور با استفاده از تمام توان‌های موجود به تقویت جایگاه این دانشگاه بپردازد و دانشگاه را از سیاست زدایی خارج کرده و وظایف اصلی آن را که همانا اهداف واقعی برنامه‌‌های دولت در چارچوب برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی است تأمین کند.

گفتنی است در پایان این مراسم تقدیرنامه حسن زیاری و حکم انتصاب ابوالفضل فراهانی سرپرست دانشگاه پیام نور توسط عبدالحسین فریدون مشاور وزیر علوم و مدیر کل دفتر وزارتی اهدا و اعطا شد.

نظر شما