شناسهٔ خبر: 8436 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشجو: دانشگاه نباید محل سربازگیری احزاب باشد

وزیر علوم دولت دهم گفت: ماموریت دانشگاه تولید علم مفید و تربیت اسلامی است که اگر به حاشیه کشیده شود دانشگاه از مسیر علمی خارج خواهد شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ کامران دانشجو عضو هيئت علمي دانشگاه علم و صنعت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه به نظر شما منظور مقام معظم رهبری درباره اینکه دانشگاه نباید جولانگاه سیاسی احزاب باشد و اینکه به نظر شما تعریف از دانشگاه مستقل چیست؟ اظهار داشت: دانشگاه نباید محل سربازگیری احزاب باشد.

وی با تاکید براینکه دانشگاه مستقل دانشگاهی نیست که از نظام مستقل باشد تصریح کرد: دانشگاه مستقل دانشگاهی است که در طول نظام گام بردارد، چراکه نظام ما برآمده از اراده ملت است و نظامی که برآمده از نظام ملت باشد از نظر مردم با ارزش است.

وزیر اسبق علوم افزود: دانشگاه و جنبش دانشجویی از نظر مردم ارزش دارد که در طول نظام حرکت کند.

دانشجو یادآور شد: در زمان پهلوی تعریف دانشگاه مستقل متفاوت بود چراکه آن نظام برآمده از اراده ملت نبود در نتیجه نگاه مردم به دانشگاه و جنبش دانشجویی به گونه‌ای بود که باید در تقابل نظام حرکت کند.

وی با بیان اینکه مردم در همه دوران و عرصه‌ها ثابت کرده‌اند که این نظام را دوست دارند ابراز داشت: ملت شریف ایران برای حفظ نظام جمهوری اسلامی تلاش کرده و حتی حاضر است از جان بگذرند.

وزير علوم دولت دهم اظهار داشت: دانشگاهی را مستقل می‌دانیم که براساس فرمایش امام راحل استقلال پیدا کرده و خود را از غرب جدا کند یعنی از نظر اعتقادی، فرهنگی و هویتی مستقل از غرب باشد.

دانشجو تصریح کرد: دانشگاه مستقل دانشگاهی است که از نظر سیاسی مستقل از احزاب باشد و از نفاق و فتنه دوری کند.

وی ادامه داد: دانشگاه مستقل از نظر مادی نیز باید مستقل باشد و وابستگی مالی خود را به دولت‌ها کمتر کند.

وزیر اسبق علوم مطرح کرد: برداشت من از فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه دانشگاه نباید جولانگاه سیاسی احزاب باشد این است که دانشگاه باید فضای آرام توام با منطق داشته و بتوانند درصد بالایی از تولید علم را در جهان به خود اختصاص دهد.

دانشجو عنوان کرد: دانشگاه باید مثل ۴ سال گذشته به رشد ۱۵ درصدی در تولید علم برسد که این رشد ۱۵ برابر دوره اصلاحات بود.

وی اضافه کرد: دانشگاه تولید علمی نباید با به حاشیه رفتن دانشگاه متزلزل شود.

وزیر اسبق علوم خاطرنشان کرد: ماموریت دانشگاه تولید علم مفید و تربیت اسلامی است که اگر به حاشیه کشیده شود دانشگاه از مسیر علمی خارج خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما