شناسهٔ خبر: 8293 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«دانشگاه آذرآبادگان به روایت اسناد» منتشر شد

«دانشگاه آذرآبادگان به روایت اسناد» به قلم ناهید عابدینی و به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛  انقلاب اسلامی ایران با همگامی تمام قشرهای جامعه و با هدایت و رهبری حضرت امام پیروزی رسید. جوانان تحصیل‌کرده و آگاه در طول حیات دانشگاهی کشور در عرصه‌های مهم حضور یافتند. در دوره پهلوی با توجه به وقوع نقطه عطف مهم تاریخ ایران(انقلاب اسلامی) اسناد و مدارک موجود حاکی از فعالیت‌های انقلابی دانشگاهیان و دانشجویان است.

اسناد کتاب «دانشگاه آذرآبادگان به روایت اسناد» بیانگر گوشه‌ای از تلاش‌های قشر تحصیل‌کرده‌ ایران است که با وجود مراقبت‌های رژیم و مقابله ­کردن با مبارزات آنها، دانشجویان تا پیروزی انقلاب اسلامی به راه خود ادامه دادند.

دانشگاه تبریز از نظر قدمت، اولین دانشگاه شهرستان و دومین دانشگاه ایران است که در حیات علمی و سیاسی ایران، نقش فعالی بازی کرده است، به طوری که بسیاری از مدیران جنگ تحمیلی و وزرای کشور از میان دانشجویان دانشگاه تبریز بودند.

دانشجویان این دانشگاه در زمان نهضت امام خمینی(ره) با جریان‌های حزبی به خوبی مقابله کردند و کنترل امور دانشگاه را به عهده گرفتند. وجود جریان اسلامی در دانشگاه تبریز و تأسیس «انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز»، برگزاری جلسات سخنرانی استاد مطهری، علامه جعفری، فخرالدین حجازی و علی شریعتی و نفوذ کلام آنها در بین دانشجویان، همواره به دانشجویان سمت و سو می‌داد.

«دانشگاه آذرآبادگان به روایت اسناد» در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و ۳۲۸ صفحه، به قیمت ۱۰۰ هزار ریال در آذرماه امسال روانه بازار نشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه کتاب‌ یاد شده می‌توانند به فروشگاه این مرکز واقع در خیابان انقلاب، خیابان ۱۲ فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری، نبش مجتمع ناشران مراجعه کنند.

نظر شما