شناسهٔ خبر: 8259 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نهاد ریاست جمهوری با طرح سؤال اتحادیه‌های دانشجویی از روحانی مخالفت کرد

دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: ما از وزارت علوم درخواست کردیم که به اتحادیه‌های دانشجویی فرصت طرح سؤال در حضور رئیس‌جمهور داده شود اما خبر رسید که نهاد ریاست‌جمهوری با این بخش مخالف است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ علی بیانی دبیر دفتر تحکیم وحدت در نشست خبری چهار اتحادیه بزرگ دانشجویی که پیرامون روز دانشجو و همچنین بررسی سخنان رئیس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: در ابتدا ما از وزارت علوم درخواست کردیم که به اتحادیه‌های دانشجویی نیز فرصت طرح سؤال در حضور رئیس‌جمهور بدهند که البته با موافقت آنان روبرو شدیم اما بعد خبر رسید که نهاد ریاست‌جمهوری با این بخش مخالف است و بعد نیز رئیس‌جمهور در سخنان خود در توجیه آن، مشکلات کاری را دلیل حذف این برنامه اعلام کرد.

دبیر دفتر تحکیم وحدت علت اصلی طرح سؤال از رئیس‌جمهور را چنین عنوان کرد: ما به دنبال آن بودیم که از رئیس‌جمهور نسبت به توافق ژنو سؤال بپرسیم که آیا این توافق منفعتی برای جمهوری اسلامی داشته است یا خیر و آیا امتیازات داده شده به ایران نسبت به امتیازاتی که ایران به غرب داده است،‌ همسطح بوده؟

وی در ادامه افزود: برای ما جای سؤال است که چرا رئیس‌جمهور بعد از انتخابات، فضا را به این سمت بُرد که باید حتماً با ۱+۵ مذاکره صورت گیرد و حتماً آن مذاکرات به نتیجه برسد.

بیانی پیرامون گزارش ۱۰۰ روزه رئیس‌جمهور نیز گفت: آقای روحانی در گزارش ۱۰۰ روزه‌شان اشاره‌ای به فعالیت‌های دولت نکردند و بیشتر به نقد و سیاه‌نمایی دولت گذشته پرداختند. البته ما در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد نیز از اینکه انتقاد به دولت‌های گذشته شود، موضع گرفتیم.

وی با تقدیر از رئیس‌جمهور بابت طرح بحث اقتصاد دانش‌بنیان گفت: جای تشکر دارد که رئیس‌جمهور در سخنانشان در دانشگاه شهید بهشتی بر اقتصاد دانش‌بنیان تأکید کردند و البته امیدواریم آثار این سخن دیده شود. همچنین از اینکه آقای روحانی در موضوع هسته‌ای به دنبال اجماع ملی هستند جای امیدواری دارد. البته ایشان باید اجماع ملی ۹دی سال ۸۸ مردم را نیز ببینند چرا که اجماع ملی بالاتر از آن روز وجود ندارد.

دبیر دفتر تحکیم وحدت پیرامون محاکمه سران فتنه نیز گفت: ما خواستار آن هستیم که دادگاهی در قوه قضائیه برگزار شود تا وضعیت سران فتنه مشخص شود که اگر ظلمی به ملت ایران شده و اینکه رأی مردم از طرف آنان دیده نشده، چه مجازاتی را خواهد داشت.

بیانی در واکنش به این سخن رئیس‌جمهور که گفته بود «همانطور که چرخ سانتریفیوژها می‌چرخد باید چرخ زندگی مردم نیز بچرخد» گفت:‌ طرح چنین سخنانی از طرف رئیس‌جمهور مطلوب به نظر نمی‌رسد چرا که یکی از پیشرفت‌های علمی ما در همین بحث هسته‌ای بوده است.

وی در پایان سخنان خود، افزود: ما اگر هر روز به بهانه تنش‌زدایی بخواهیم از دستاوردهایمان کوتاه بیاییم، آینده روشنی برای ما متصور نخواهد بود.

نظر شما