شناسهٔ خبر: 8128 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نویسندگان واقعیات جامعه را به تصویر بکشند

کتاب «داستان من» اثر جمشید طاهری به عنوان نامزد دریافت سیزدهمین جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور معرفی شده است. طاهری از نویسندگان حوزه انقلاب اسلامی خواست تا واقعیات انقلاب به‌ویژه جامعه کنونی را درست ببینند و آن‌ها را به دقت به تصویر بکشند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ جمشید طاهری اظهار کرد: رمان «داستان من» زندگی یک مبارز انقلابی را که اکنون در کهنسالی به سر می‌‌برد، بیان می‌کند. این فرد در جامعه کنونی همواره در گفت‌وگوهای میان هم سن و سال‌های خود شرکت دارد و همراه با دوستان، دوران انقلاب اسلامی را یادآوری می‌کنند. 
وی ادامه داد: گروهی که در این داستان همواره گرد هم جمع می‌شوند، در دوران انقلاب اسلامی از مبارزان فعال در جریان‌های انقلابی و همرزم بودند و بَعد از انقلاب اسلامی هر کدام مسیر متفاوتی را در پیش گرفته‌اند. 
طاهری با بیان این‌که کتاب «داستان من» از جمله آثار مرتبط با تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی به شمار می‌آید، افزود: تاکنون حدود ۱۸ رمان به قلم من منتشر شده است که هر کدام به یک موضوع ویژه از جامعه می‌پردارند. نگارش این آثار را تنها با هدف پویایی و غنی‌سازی زبان انجام داده‌ام. 
نویسنده کتاب «داستان من» به نویسندگان حوزه انقلاب اسلامی پیشنهاد داد تا پیش از نگارش این گونه آثار ابتدا، به درستی و با دقت واقعیت‌ها را ببینند و بشنوند و هیچ‌گاه خود را از مطالعه و آشنایی با تازه‌های نشر بی‌نیاز نپندارند. 
وی درباره راهکار خود برای تولید آثار فاخر در حوزه انقلاب اسلامی به‌ویژه برای نسل نوجوان و جوان گفت: معتقدم نویسنده‌ای که دوران انقلاب را از نزدیک ندیده و درک نکرده است نباید در این حوزه دست به قلم شود. اثری در این حوزه، غنی و منطبق با واقعیات خواهد بود که توسط نویسندگانی که خودشان در آن دوران مبارز بودند و با فضای آن زمان آشنا هستند، نوشته شده باشد. 
طاهری ادامه داد: در این میان به‌تازگی مشاهده می‌شود که برخی از نویسندگان نوقلم نیز به این عرصه ورود پیدا کرده‌اند. این امر ستودنی است اما معتقدم برای پیشگیری از تولید آثار سطحی، این نویسندگان با نویسندگانی که آن دوران را از نزدیک درک کرده‌اند، در تعامل باشند و پای صحبت‌های آن‌ها بنشینند و از تجربه‌های آن‌ها بهره‌مند شوند. 
چاپ نخست کتاب «داستان من» اثر جمشید طاهری با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه، ۱۶۷ صفحه، به بهای ۶۵ هزار ریال در قطع وزیری از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است.

نظر شما