شناسهٔ خبر: 8045 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۱۶ آذر نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی در برابر استکبار است

۱۶ آذر نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی و مظهر ایثار، از خودگذشتگی، پایداری و استقلال و آزادی است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ محمدرسول شیخی‌زاده سه‌شنبه‌شب در نشست کمیسیون دانشجویی با بیان اینکه قشر دانشجو، پیش از انقلاب همواره با تکیه بر خدا در صحنه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی حاضر می‌شد، اظهار داشت: این قشر آگاه با فعالیت‌های مستمر، مخالفت آشکار خویش را با رژیم پهلوی اعلام و بر همراهی و همدلی با رهبر انقلاب و مردم ایران تأکید می‌کردند.

فرماندار قروه افزود: پس از پیروزی انقلاب و به بار نشستن تلاش‌های همه جانبه، آنها دوش به دوش ملت و دولت در همه عرصه‌ها به ویژه در سازندگی کشور حاضر شدند.

به گفته وی، دانشجویان نشان داده‌اند که پیرو مکتب ولایت هستند و هرگز زیر بار سخنان بیهوده و حیله‌های دشمنان نخواهند رفت.

شیخی‌زاده تصریح کرد: این قشر ثابت کرده‌اند که دانشجو، تنها جوینده دانش نیست؛ بلکه جوینده همه خوبی‌هاست و در همه جا حضور چشم‌گیری دارد و با روشنگری و آگاهی‌های خود، هرگز اجازه نخواهد داد دشمنان در امور داخلی و خارجی کشور دخالت کنند.

وی با تأکید بر اینکه ۱۶ آذر ثابت کرد که ایران تنها از آنِ ملت ایران است و آنان خود حق اداره کشورشان را دارند، اظهار کرد: دانشجویان در عصر حاضر که زمان پیشرفت علوم مختلف است و درهای تعلیم و تعلم نیز بیشتر به رویشان گشوده شده، وظیفه دارند با تلاش و کوشش، به رشد علمی و فن‌آوری دست یابند.

فرماندار قروه، تولید علم و جنبش نرم‌افزاری را اصلی اعلام کرد که مقام معظم رهبری بر آن تأکید فراوان دارند و خاطرنشان کرد: وظیفه دانشجویان کشور در یادگیری و به کارگیری دانش‌های مختلف حساس‌تر است و باید وقت بیشتری را در این باره صرف کنند.

شیخی‌زاده با اشاره به اینکه دانشگاه و دانشگاهی باید در مسیر اسلام و در چهارچوب اندیشه‌های اسلامی حرکت کنند افزود: در حقیقت دانشگاه، چراغی فروزان است که باید به برگزیدگان جامعه راه و چاه را بنمایاند، تا آنها جامعه را هدایت کنند.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که رشد علمی کشور، افزایش قدرت تولید و توسعه فناوری، از آثاری است که تربیت دانشجو برای جامعه به ارمغان می‌آورد.

شیخی‌زاده در پایان گفت: با بسترسازی مناسب می‌توان شاهد ظهور دانشگاه‌هایی بود که محل رشد مغزهای متفکر و در عین حال جایگاهی برای بهتر اندیشیدن و به خدا باوری رسیدن باشد.

به گزارش فارس؛ در این نشست اعلام شد که مراسم تجلیل از دانشجویان برتر ۴ مرکز آموزش عالی در قروه، به صورت همزمان و با تجلیل از ۴۰ فعال علمی و فرهنگی انجام خواهد گرفت.

نظر شما