شناسهٔ خبر: 7068 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روایت حدیث پیمانه از «انقلاب ایران »

جنبه‏‌های مختلف انقلاب اسلامی در مقایسه با سایر انقلاب‏های بزرگ دنیا در حدیث پیمانه بررسی می‏شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرگزاری شبستان؛ انقلاب به معنای تحولی بنیادین در عرصه‏های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... در جامعه است و چنین پدیده ‏هایی از تحولات بزرگ دنیا محسوب می‏شوند. انقلاب اسلامی ایران با توجه به ایجاد دگرگونی بنیادی در ابعاد مختلف جامعه و نیز ویژگی‏های ممتازی که نسبت به سایر انقلاب‏های بزرگ دنیا دارد، از جنبه‏های مختلف قابل بررسی است.
یکی از این جنبه ها شناخت جریان‏ها و نیروهای اجتماعی و سیاسی، اعم از نیروهای مذهبی، روشنفکران، سازمان‏ها، احزاب و گروه‏های مختلفی است که در تحولات انقلاب شرکت داشته‏اند؛ البته باید در بررسی جریان‏ها و نیروهای سیاسی ـ اجتماعی با نگاهی دقیق، میزان تأثیرگذاری آنها را در رخدادهای قبل و بعد از انقلاب در نظر گرفت تا تحریفی در این زمینه اتفاق نیفتد.
روابط عمومی نشر معارف این اثر علاوه بر توجه به جریان‏های صدر اسلام و نیز اصول اعتقادی و حرکت سیاسی تشیع، ویژگی‏های نیروهای اجتماعی و سیاسی ایران در دوره‏های مختلف تاریخ معاصر، صفویه، قاجاریه، پهلوی اول و دوم و نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی را به تفصیل بررسی کرده و به تبیین هویت، ریشه‏های تاریخی، منابع قدرت و عوامل ظهور و افول آن پرداخته است.
شایان ذکر است، کتاب «حدیث پیمانه» نوشته حجت ‏الاسلام حمید پارسانیا در ۴۱۰ صفحه و قطع وزیری، از سوی دفتر نشر معارف به زودی منتشر می‏شود.

نظر شما