شناسهٔ خبر: 65624 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

کسب مدال نقره مسابقات کاتوویتس لهستان 2022  توسط سید علی اصغریان

کسب مدال نقره مسابقات کاتوویتس لهستان 2022  توسط سید علی اصغریان

اختراع منحصربفرد سید علی اصغریان Seyed Ali Asgharian   ، مهندس خوب کشورمان ، موفق به دریافت مدال نقره مسابقات اختراعات 2022 کاتوویتس لهستان را از آن خود کرد .

به گزارش فرهنگ امروز، اختراع منحصربفرد سید علی اصغریان Seyed Ali Asgharian   ، مهندس خوب کشورمان ، موفق به دریافت مدال نقره مسابقات اختراعات 2022 کاتوویتس لهستان را از آن خود کرد .

در ادامه گفت و گویی ویژه با این مخترع عزیز کشورمان خواهیم داشت :

با سلام و عرض ادب ، لطفا خود را معرفی بفرمایید

سید علی اصغریان Ali Asgharian Seyed هستم متولد ۱۰ مرداد ۱۳۴۸ در استان اردبیل . تحصیلات ابتدایی ‌‍، راهنمایی و هنرستان را درشهر اردبیل به ‍پایان رساندم.

پس از قبولی در کنکور ۱۳۶۸ در مقطع کاردانی از دانشکده فنی شهید رجایی کاشان در مقطع فوق دیپلم برق قدرت در سال ۱۳۷۱ فارغ التحصیل شدم. و در سال 1371 فارغ التحصیل شدم . و در سال 1392 موفق به اخذ لیسانس در رشته مهندسی تکنولوژی برق-قدرت از دانشگاه آزاد اسلامی گردیدم .

بعداز دریافت مدرک کاردانی در سال۱۳۷۴ ، در اداره برق شرکت تولید اتومبیل سایپا مشغول بکار شدم و از سال 1382 تا 1399 با سمت کارشناس برق سایپا مشغول خدمت بودم و در بهمن ماه 1399 بازنشسته شدم . .

لطفا کمی در ارتباط با مسابقات برایمان توضیح دهید

طرح و ایده بنده در مسابقات اختراعات کاتوویتس ۲۰۲۲ موفق به کسب مدال نقره شد . این مسابقات با همکاری سازمان جهانی مخترعین ، سازمان مالکیت معنوی بین المللی WIPO برگزار و این نتیجه افتخارآمیز برای کشورم به ثمر نشست . البته شایان ذکر است که ایده بنده در مسابقات اختراعات 2022 سوییس ویژه مخترعین ، نیز توانسته بود مدال طلای این مسابقات را از آن خود کند .

لطفا برایمان کمی در ارتباط با ایده و اختراعتون توضیح بدهید

از آنجا که بنده تا سن بیست سالگی در شهر سردسیر اردبیل ساکن بودم و 9ماه از 12 ماه سال ،  در منازل بخاری روشن می باشد و معایب بخاری های گازی موجود در بازار مانند گرمای بسیار زیاد در اطراف آن و بدنه بخاری ، نشتی گاز و خطر گازگرفتگی ، خطر بدنه بخاری برای بچه های کوچک و گرمای ناپایدار و مصرف زیاد گاز و نحوه گرمایش مکان در این بخاری و تبادل گرما در اثر جریان همرفتی انجام می شود .

لذا نحوه گرمایش اتاق مهمترین چالش من بود برای همین دنبال ایده ای بودم که بتواند معایب ذکر شده را برطرف کند و علائم حیاتی که بسیار مهم است کنترل نماید مصرف گاز کمتری داشته باشد ، مکان را سریعتر گرم نماید و از اکسیژن اتاق استفاده نکند  وگرمای پایدار داشته باشد در طراحی بخاری کم مصرف گازی همه موارد ذکر شده و همچنین تصفیه هوای اتاق و دمای بسیار پایین بدنه بخاری منظور گردیده است .

البته ایده بخاری گازی کم مصرف مدت ها در فکر من بود و در ارتباط با آن مطالعه می کردم تلاش بسیار و تمرکز فراوان روی چالش ، ایده را به نتیجه رساند و قابلیت تجاری سازی را نیز فراهم کرد  .

چه توصیه ای برای مخترعین عزیز کشورمان دارید ؟

هر ایده ای که به ذهنشان می رسد حتما یاداشت نمایند و راحت از آن عبور نکنند و روی آن تمرکز کنند و در مورد آن ایده  تحقیق و مطالعه کنند . در ضمن اخذ مالکیت معنوی طرح و ایده خود چالش بزرگی است که در این مسیر تیم پرتلاش افق پژوهش نیکان کمک شایانی به بنده در زمینه ثبت بین المللی اختراع کردند .

برای این اختراع چه اهدافی را دنبال میکنید ؟

من به لطف الهی بدنبال تولید این محصول باارزش می باشم و توسعه آن در آینده می‌تواند بعنوان بخاری زمینی و سالنی ، سولار و .. به بازار ارائه شود .

در رابطه با تجاری سازی اختراع ، چه اقداماتی انجام داده اید ؟

با سرمایه شخصی طرح اولیه  طراحی و نمونه سازی انجام گردیده است و دراین راستا دنبال  سرمایه گذاری هستم جهت تولید انبوه و ارسال به بازار.

 از مشکلات مسیر مخترعین و ادعا ها برای بهتر شدن مسیر مخترعین بفرمایید

مسئولین با حمایت خودشان از مخترعین در حقیقت به پیشرفت کشور کمک می کنند که با ایده های ناب ، تولید در داخل کشور بیش از پیش رونق پیدا می کند و یا یک مشکل ریشه ای برطرف می گردد یا بهینه سازی اتفاق می افتد . بها دادن به مخترعین باعث رشد کشور خواهد شد همانطوری که می دانید هزینه ها و امکانات یک مخترع محدود است باید حمایت شود تا نتیجه  حاصل شود.

برچسب‌ها:

نظر شما