شناسهٔ خبر: 64547 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

زبان انگلیسی از میدان انقلاب تا آموزش آنلاین

خیلی از ایرانی‌ها از سراسر کشور برای خرید کتاب، چندباری به میدان انقلاب سر زده اند و در همان ابتدای راسته کتاب فروشی‌ها با حجم گسترده‌ای از کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی مواجه شده‌اند. قفسه‌ها این کتابفروشی‌ها پر هستند از کتاب‌های داستان، سی‌دی‌های آموزشی، دیکشنری‌های حجیم و انواع دیگری از بسته‌های آموزش زبان انگلیسی. وارد هر فروشگاهی که می‌شویم فروشنده‌های کتاب هم پیشنهادهای متفاوتی می‌دهند که به سردرگمی خریدار افزوده می‌شود. اما این سردرگمی باعث نمی شود از فکر یادگیری زبان انگلیسی خلاص شویم. سالیان زیادی است که زبان انگلیسی به زبان بین‌المللی تبدیل شده است؛ بنابراین چه دوست داشته باشیم چه دوست نداشته باشیم یادگیری زبان انگلیسی تبدیل شده به یکی از مهم‌ترین دغدغه برای همه اقشار جامعه؛ چه دانشگاهی چه غیر دانشگاهی. بنابراین وقتی به قصد خرید کتاب آموزش زبان انگلیسی به انقلاب می‌رویم احتمالا با چند کتاب جورواجور بیرون می‌آییم؛ ولی بعد از مدتی می‌بینیم مهارت زبان انگلیسی‌مان چندان پیشرفتی هم نداشت. هرچند خیلی از اطرافیانمان با کمک همین کتاب‌ها و به شیوه خودآموز (self study) موفق شدند سطح زبان انگلیسی خودشان را بالا ببرند؛ اما بی شک مجبور شدند خیلی آزمون و خطا بکنند تا بهترین روش را کشف کنند. به خاطر همین بسیاری در قدم بعدی به سراغ آموزشگاه‌های زبان می‌روند؛ اما تنوع این آموزشگاه‌ها هم کمتر از تنوع کتاب‌های آموزشی نیست. علاوه بر آن هم هزینه زیادی دارد، هم زمان زیادی را باید صرف رفت و آمد کرد. از طرفی هر آموزشگاهی چندین معلم دارد که لزوما بهترینش نصیب همه نمی شود. اما مهم‌ترین معضل کلاس‌های حضوری، حضور در ساعات مشخصی از روزهای هفته است که ممکن است با فعالیت‌های روزانه‌مان تداخل پیدا کند. سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که پس راه حل چیست؟ چرا نباید با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر مردم به اینترنت به آموزش آنلاین روی آوریم . فرادرس یکی از بزرگترین مراکز ارائه آموزش های آنلاین می باشد.

مزایای آموزش آنلاین

 این روزها مراکزی مانند فرادرس به وجود آمده اند که با ارائه خدمات آموزش‌های مجازی در حوزه‌های گوناگون برای سنین مختلف، بدون نیاز به حضور فیزیکی امکان یادگیری راحت‌تری را برای افراد و خانواده‌ها فراهم می‌کنند. آموزش آنلاین نسبت به آموزش حضوری انعطاف پذیرتر است. ترددهای بی‌مورد و پرهزینه در این چرخه حذف می‌شود. سرعت فراگیری آموزش الکترونیکی نسبت به آموزش سنتی به مراتب بیشتر بوده و حداقل 50 درصد بهبود و سرعت را به دنبال خواهد داشت. فراگیران این دوره‌ها می‌توانند مطالبی را که با آنها آشنایی دارند مطالعه نکرده و به بررسی مواد جدید بپردازند. از طرفی اموزش‌های انلاین به خصوص بسته‌های آموزشی معمولا توسط بهترین اساتید ضبط می‌شوند درنتیجه فرد، بر خلاف آموزش سنتی با معضل معلم بد هم روبه‌رو نخواهد شد و می‌تواند آزادانه آنچه را که دیگران تجربه کرده‌اند را تجربه کند. اما مهم‌ترین مزیت آموزش آنلاین این است که بهترین آموزش‌ها از انحصار شهر تهران خارج شده و هر فردی از هر جای کشور می‌تواند به همان امکاناتی دسترسی داشته باشه که ساکنین تهران یا چند شهر بزرگ به آن دسترسی دارند. آموزش‌های انلاین برای همه یکسان است و عدالت آموزشی را در جامعه فراهم می‌کند. مزایای آموزش آنلاین در حوزه زبان انگلیسی به این کلیات محدود نمی شود بلکه مزایای دیگری هم دارد.

مزایای آموزش زبان انگلیسی به صورت آنلاین

از مزایای آموزش زبان انگلیسی به صورت آنلاین این است که هر کاربری بنا به نیاز خودش می‌تواند از آن بهره ببرد. برخلاف کلاس‌های حضوری که معمولا از یک کلیت و جامعیت برخوردار هستند، در روش آنلاین زبان‌آموز می‌تواند به تناسب نیاز خود مثلا فقط آموزش مکالمه زبان انگلیسی در سفر را انتخاب کند. کسی که به زبان انگلیسی فقط در سفرهای تفریحی نیاز دارد لزومی به خواندن انواع گرامرها و کلمات سخت آکادمیک ندارد. این پکیج تنها مکالمه‌های رایج در سفر مانند معرفی خود در جمع، رزرو تلفنی هتل و هواپیما، مکالمه رایج در فرودگاه و تاکسی را به زبان انگلیسی را آموزش می‌دهد.

اما در مقابل برای برخی زبان‌آموزان، آموزش زبان سطح گسترده‌تری را در بر می‌گیرد. با توجه به تقاضای بالای مهاجرت به دیگر کشورها، کسب نمره آیلتس یا تافل برای بسیاری ضروری است. در همین راستا تکنیک های مختلفی برای پاسخ دهی به سوالات آزمون های زبان وجود دارد که فراردس این این زمینه آموزش های خوبی ارائه داده است. از مزایای دیگر آموزش آنلاین این است که ممکن است برخی از میان چهار مهارت اصلی خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نگارش تنها در یک مهارت ضعف داشته باشد در نتیجه نیازی به آموزش همه این مهارت‌ها نداشته باشند. آموزش آنلاین این امکان را فراهم می‌کند که تنها برای همان یک مهارت مثلا آموزش رایتینگ وقت و هزینه صرف کند. بی شک لغات و اصطلاحات کاربردی در مکالمه با واژگان کاربردی در رایتینگ بسیار متفاوت هستند. تفکیک آموزش این مهارت‌ها از مهم‌ترین اصول یادگیری هر زبان از جمله زبان انگلیسی است.

مهارت دیگری که نه در آموزشگاه‌های حضوری و نه در کتاب‌های انتشاریافته در حوزه آموزش زبان به آن چندان توجه نشده است آموزش روش ترجمه است. این در حالی است که ضرورت اطلاع و آشنایی با تولیدات علمی و ادبی جهان در دنیای امروز، بیش از پیش لزوم ارائه ترجمه‌های دقیق و صحیح را محسوس کرده است. البته آموزش ترجمه به صورت آنلاین هم چندان متداول نیست تنها برخی از سایت‌ها و موسسات آنلاین به این مهم توجه کرده‌اند.

به کدوم سایت اعتماد کنیم؟

همه مزایایی که برای آموزش آنلاین عنوان کردیم با یک معضل اساسی همراه است. دنیای اینترنت پر شده از ویدیوی‌های آموزشی. تفکیک خوب و بد، سره از ناسره در دنیای اینترنت، شاید از انبوه کتاب‌های میدان انقلاب هم سخت‌تر باشه. بنابراین پیشنهاد ما اینه که به فرادرس سر بزنید. فرادرس به مثابه یک دانشگاه برای بزرگسالان و به مثابه مدرسه برای بچه‌هاست؛ یک پکیج کامل از انواع آموزش‌ها برای سنین مختلف که بهترین‌ها را در یک جا جمع کرده است. از مزایای فرادرس در حوزه آموزش آنلاین زبان این است که زبان کشورهای دیگه را هم در سایت خود پوشش داده و کاربر می‌تواند به راحتی زبان‌های دیگر اعم از عربی، فرانسه، آلمانی، دانمارکی، کره‌ای، سوئدی، چینی و ... را هم در سطوح مختلف آموزش ببیند. از مزایای آموزش زبان های مختلف در فرادرس این است که شما با تعدد روش‌ها مواجه نمی شوید بلکه تنها با یک روش مشابه زبان‌های مختلف را در سطوح گوناگون از مبتدی تا پیشرفته فرا خواهید گرفت.

نظر شما