شناسهٔ خبر: 56862 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ترجمه «انسان و صیرورت او بنا بر ودانْتَه» اثر رنه گنون منتشر شد

کتاب «انسان و صیرورت او بنا بر ودانْتَه» اثر رنه گنون با ترجمه و توضیح بابک عالیخانی و کامران ساسانی توسط انتشارات مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ رنه گنون (۱۸۸۶-۱۹۵۱)، حکیمِ متألّه فرانسوی، صاحب هفده کتاب است و از مجموعه مقالات او نیز، پس از درگذشت او، هشت مجموعه تدوین کرده‌اند.

کتاب «انسان و صیرورت او بنا بر ودانْتَه» که نخستین بار در سال ۱۹۲۵ منتشر شده، به شرح موضوع ماهیَّت انسان و تطور او تا به سرحدّ مرتبة فنای فی الله و بقای بالله از دیدگاه ودانْتَه (یکی از شش مکتب حِکْمی هند) در طی بیست و چهار فصل اختصاص یافته است.

ترجمه فارسی کتاب، علاوه بر مقاله‌ای در شرح آراء و آثار رنه گنون به قلم یار وفادار او، کوماراسوامی، و مقاله «حکمت مشرقیّه» از خود او که خلاصه‌ای از مضامین کتاب را دربر دارد، مشتمل بر دو نوشته (ترجمه و تألیف) به قلم شاهزاده داراشکوه، عارف قرن یازدهم هجری، و نیز رساله الاحدّیة نوشته عبدالله بلیانی، عارف قرن هفتم هجری، است که گنون از آن رساله مطالبی را نقل کرده است.

یادداشت‌هایی نیز بر ترجمه فارسی افزوده شده که مقصود از آنها بیشتر مقایسه تعلیمات ودانْتَه هندوان با تعالیم اشراقی سهروردی بوده است.

نظر شما