شناسهٔ خبر: 54427 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«این وبلاگ واگذار می‌شود» فرهاد حسن‌زاده به انگلیسی ترجمه شد

رمان «این وبلاگ واگذار می‌شود» اثر فرهاد حسن‌زاده، ترجمه و برای فروش روی سایت آمازون قرار گرفت.

«این وبلاگ واگذار می‌شود» فرهاد حسن‌زاده به انگلیسی ترجمه شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ رمان «این وبلاگ واگذار می‌شود» اثر فرهاد حسن‌زاده از سوی کنستانتین بابروف به زبان انگلیسی ترجمه شده و برای فروش روی سایت آمازون قرار گرفته است.
 
«این وبلاگ واگذار می‌شود» رمانی است با موضوعی اجتماعی که طراحی صفحات آن مانند وبلاگ دارای پست‌های گوناگون با تاریخ‌های متفاوت و کامنت است. این رمان در سال 1392 از سوی نشر افق منتشر شد.
 
هر فصل این کتاب پستی از یک وبلاگ است. وبلاگ درنا، دختر جوانی که با خواندن یک دفترچه خاطرات قدیمی تصمیم می‌گیرد داستانی را درباره زال و عشق قدیمی او در وبلاگش منتشر کند و نظرات خوانندگان را بداند. درنا به گذشته زال برمی‌گردد و داستان او و فریبا را روایت می‌کند؛ پسر نوجوانی که خانواده‌ای ندارد و در یک پرنده فروشی کار می‌کند. کلیدی که سال‌ها دست زال ماند چون فکر می‌کرد یک روز فریبا و خانواده‌اش برمی‌گردند و کلید خانه‌شان را از او می‌خواهند.

 


فرهاد حسن زاده، جزء پنج نامزد نهایی جایزه هانس کریستین اندرسن 2018 و از اعضای هیئت مؤسس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، متولد فروردین ماه ۱۳۴۱ در آبادان است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده  و در کنار همکاری با مطبوعات کودک و نوجوان (سروش نوجوان، سروش کودک، آفتابگردان، کیهان بچه‌ها و...) به شکلی جدی وارد عرصه ادبیات کودک و نوجوان شده است. وی تا کنون بیش از  ٥٠ عنوان کتاب در زمینه‌های گوناگونی چون رمان، افسانه، داستان کوتاه، داستان بلند، فانتزی، طنز و زندگی نامه به بازار نشر ارائه داده که بیشتر این آثار در حوزه کودک و نوجوان بوده است. همچنین مسئولیت بخش ادبی تحریریه نشریه «دوچرخه» (ضمیمه روزنامه همشهری ویژه نوجوانان) را بر عهده دارد.
 
از جمله آثار وی می‌توان به ماشو در مه (رمان نوجوان)، روزنامه سقفی همشاگردی (مجموعه طنز برای نوجوانان)، عشق و آینه (مجموعه داستان)، همان لنگه کفش بنفش (داستان کودک)، بندرختی که برای خودش دل داشت (داستانک)، لبخندهای کشمشی یک خانواده‌ی خوشبخت (مجموعه داستان)، خنده به شرط قلقلک (شعر طنز برای نوجوانان) اشاره کرد.

نظر شما