شناسهٔ خبر: 50093 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آمازون آثار غلامحسین ساعدی را می‌فروشد

فروشگاه آنلاین آمازون فروش برخی از آثار غلامحسین ساعدی، نویسنده‌ی ایرانی، را به زبان فارسی و با شمایل جدید از فردا شروع می‌کند.

آمازون آثار غلامحسین ساعدی را می‌فروشد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ در تارنمای فروشگاه آمازون نوشته شده که ناشر نسخه‌های جدید آثار غلامحسین ساعدی انتشارات «CreateSpace» است.
 
قرار است کتاب‌های «عزاداران بیل»، «واهمه‌های بی‌نام و نشان»، «ترس و لرز»، «دندیل»، «غریبه در شهر» «تاتار خندان» و «توپ» از فردا در دسترس مخاطب‌ها قرار گیرد.
 
مؤسسه‌ای که به عنوان ناشر کتاب‌های ساعدی از آن نام برده شده در سایتش نوشته که از آغاز سال 2000 فعالیتش را شروع کرده و تمرکز بیشتر بر کتاب‌هایی است که به صورت ناشرمؤلف بخواهند منتشر شوند.
 
روی نسخه‌هایی که در فروشگاه آنلاین آمازون قرار گرفته‌اند تنها عنوان کتاب و نام غلامحسین ساعدی و لوگوی «آلفا» به چشم می‌خورد.
 
تاریخ انتشار این کتاب‌ها ماه می سال جاری میلادی ذکر شده ولی تاریخ پخش و فروش آن‌ها سه‌شنبه 13 ژوئن اعلام شده است.

در سال‌های اخیر اغلب آثار غلامحسین ساعدی را انتشارات نگاه در ایران با صفحه‌آرایی و حروفچینی جدید منتشر کرده است. سال‌ها بود که آثار این نویسنده‌ی ایرانی منتشر نمی‌شد.  انتشارات نگاه در سایتش نوشته است که این مؤسسه‌ی انتشاراتی «در حال حاضر ناشر انحصاری تمام آثار ساعدی است.»
این مؤسسه‌ی انتشاراتی که در تهران فعالیت می‌کند هنوز واکنشی نسبت به تصمیم آمازون برای فروش آثار ساعدی نشان نداده است.
 
بسیاری از آثار داستانی و نمایشی ساعدی در سال‌های قبل از انقلاب در سینما و تئاتر به تصویر درامدند یا روی صحنه‌ی نمایش رفتند.
 
فیلم‌ «گاو» ساخته‌ی داریوش مهرجویی از جمله‌ آنها بود که سال 1348 ساخته شد و در جشنواره‌های کن، برلین، مسکو، لندن و لس‌آنجلس به نمایش درآمد.ساعدی با نمایشنامه‌هایی مانند «چوب به دست‌های ورزیل»، «بهترین بابای دنیا»، «پرواربندان»، «دیکته و زاویه» و «آی باکلاه! آی بی‌کلاه» وارد دنیای تئاتر شد و در ارتقای هنر نمایشی ایران تأثیر گذاشت.
 
او سال ۱۳۱۴ در تبریز متولد شد و هنگامی که در دبیرستان مشغول تحصیل بود اولین داستان‌هایش در هفته‌نامه‌ی دانش‌آموز چاپ شد. داستان بلندی نیز در همان سال‌ها به نام «از پانیفتاده‌ها» نوشت که مجله کبوتر صلح آن را چاپ کرد.
 
ساعدی سال 1361 در فرانسه درگذشت و در گورستان پرلاشز این شهر کنار صادق هدایت، نویسنده‌ی ایرانی به خاک سپرده شد.

نظر شما