شناسهٔ خبر: 50057 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری همایش بین‌المللی ارنست همینگوی در کوبا

شانزدهمین همایش ارنست همینگوی با حضور 50 کارشناس و محقق که در زمینه‌ی زندگی و آثار این نویسنده‌ی آمریکایی فعالیت می‌کنند در هاوانا، پایتخت کوبا، برگزار می‌شود.

برگزاری همایش بین‌المللی ارنست همینگوی  در کوبا

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ این همایش از ۱۵ تا ۱۸ ژوئن سال جاری در هتل اَمبوس موندوس برگزار می‌شود که در بافت تاریخی شهر هاوانا قرار دارد و محل رفت‌وآمد همینگوی بوده است.
 
خبرگزاری پرنسا لاتینا گزارش داده که بیش از ۵۰ کارشناس از شش کشور مختلف در شانزدهمین کنفرانس ارنست همینگوی شرکت خواهند کرد.
 
۲۶ نفر به عنوان سخنران از کشورهای ایتالیا، ژاپن، اسپانیا، آرژانتین و ایالات متحده‌ی آمریکا در این رویداد ادبی شرکت می‌کنند و سخنرانی می‌کنند.
 
گِلَدیس کجاسو، رئیس شورای میراث ملی کوبا گفته است ۲۵ محقق نیز که در زمینه‌ی زندگی و آثار همینگوی تحقیق کرده‌اند در این همایش شرکت می‌کنند.
 
او همچنین در یک کنفرانس خبری که به مناسبت برگزاری این همایش ترتیب داده شده گفته است در طول برگزاری همایش از اماکنی که همینگوی به آنها سر زده و محل رفت‌وآمدش بوده بازدید به عمل می‌آید.
 
رستورانی در هاوانا، کافه‌ای در این شهر و همین‌طور شهر ساحلی کوخیمار که عمدتاً به عنوانی محلی برای ماهیگیری شناخته می‌شود از جمله‌ی این اماکن هستند.
 
در روز افتتاحیه‌ی همایش همچنین از والری همینگوی، منشی شخصی ارنست همینگوی و همسرِ پسر جوان او دعوت شده تا سخنرانی کند.
 
گفته‌اند در این همایش نسخه‌هایی از رمان‌های «داشتن و نداشتن»، «پیرمرد و دریا» به مناسبت انتشار هشتادمین و شصت و پنجمین سال انتشار آنها اهدا می‌شود.
 
امسال همچنین قرار است پنجاه و پنجمین سال تأسیس موزه‌ی ارنست همینگوی در وینکا ویخیا گرامی داشته شود. همینگوی بیش از دو دهه در این محل زندگی کرده است.
 
ارنست همینگوی سال ۱۸۹۹ به دنیا آمد.در جنگ اول جهانی به عنوان نیروی داوطلب به میدان جنگ رفت. پس از چندی مجروح از جنگ بازگشت وبازتاب آن جراحت را می‌توان در آثارش دید. در جوانی به عنوان نویسنده به شهرت فراگیری رسید و پس از خلق آثار متعددی، سال ۱۹۶۱ به زندگی‌اش پایان داد. کتاب‌های «در زمان ما»، «مردان بدون زنان»،«وداع با اسلحه»، «مرگ در ساعت یک بعد از ظهر»،‌«تپه‌های سبز آفریقا»،‌«داشتن و نداشتن»، «زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آیند» و... از آثار این نویسنده هستند. کتاب‌های وی بارها به فارسی ترجمه و منتشر شده است  و از آن جمله می‌توان اشاره کرد به «پیرمرد و دریا»، «وداع با اسلحه» با ترجمه‌ نجف دریابندری، «پاریس جشن بیکران» با ترجمه‌ فرهاد غبرایی و «خورشید همچنان می‌دمد» با ترجمه‌ی احمد کسایی‌پور . همچنین ناصر تقوایی، بر اساس اقتباسی آزاد از  داستان «داشتن و نداشتن» این نویسنده  فیلم سینمایی «ناخداخورشید» را ساخته است. 

نظر شما