شناسهٔ خبر: 48370 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ترجمه تازه‌ای از رمان معروف مارک تواین منتشر شد

«شاهزاده و بینوا»، نوشته مارک تواین با ترجمه محمدرضا ملکی برای گروه سنی نوجوان منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجموعه «کلاسیک‌های خواندنی» برای مخاطبان نوجوان و از سوی انتشارات پیدایش منتشر شده و مجموعه‌ای از خواندنی‌ترین رمان‌هاییکه در صدسال اخیر نوشته شده‌ است را دربرمی‌گیرد. رمان‌هایی که همچنان سرشار از ماجراها و حوادث خواندنی‌اند.

«شاهزاده و بینوا»، نوشته مارک تواین، عنوان یکی از این «کلاسیک‌های خواندنی» است. ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که «ادوارد»، ولیعهد انگلستان، «تام» پسر بچه فقیر و بینوا را در حیاط قصر می بیند و متوجه شباهت زیبای او با خود می‌شود و تام را با خود به قصر می برد.

بچه ها تصمیم می گیرند لباس شان را عوض کنند اما نگهبانان قصر آنها را اشتباه می گیرند و تام، پسرک فقیر در لباس پادشاه در قصر می ماند و این اشتباه، سرآغاز ماجراها بسیاری است.

«شاهزاده و بینوا» ترجمه دیگری از رمان معروف مارک تواین، نویسنده آمریکایی است که بیشتر با نام «شاهزاده و گدا» شناخته شده؛ این کتاب را محمدرضا ملکی برای نوجوانان ترجمه و انتشارات پیدایش در ۱۰۰۰ نسخه و به قیمت ۲۴ هزار تومان منتشر کرده است.

مجموعه «کلاسیک‌های خواندنی» با هدف خوانش دوباره محبوب‌ترین رمان‌های کلاسیک و با همکاری گروه مترجمین از سوی انتشارات پیدایش گردآوری و منتشر شده است.

نظر شما