شناسهٔ خبر: 40274 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سرفصل رشته پویانمایی در مقطع ارشد بررسی شد

سرفصل رشته «پویانمایی» در مقطع کارشناسی ارشد در دستور کار شورای تحول علوم انسانی قرار گرفت و یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه صدا و سیما گزارشی در این زمینه ارائه کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سید حمید طالب زاده، دبیر شورای تحول علوم انسانی در جلسه ۱۰۸ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی از نشست مشترک این شورا با شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه داد.

وی گفت: هدف اصلی از این جلسه، بررسی نحوه تعامل پژوهشگاه‌های فعال در زمینه علوم انسانی در شهر مقدس قم با شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی بود که در این زمینه مباحث خوبی صورت گرفت.

دبیر شورای تحول علوم انسانی بیان کرد: در این جلسه موضوع شورای گسترش و برنامه‌ریزی حوزه علمیه مطرح شد.

طالب زاده اضافه کرد: نظر ما در جلسه مذکور این بود که با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تمامی مصوبات در زمینه علوم انسانی با هماهنگی شورای تحول و ارتقا علوم انسانی انجام پذیرد که این موضوع مورد موافقت جلسه قرار گرفت.

در گزارش یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه صدا و سیما با اشاره به لزوم استفاده از ابزار پویانمایی و جلوه‌های ویژه در تبلیغ معارف اسلامی و مقابله با ترویج عرفان‌های کاذب و خرافی، سرفصل‌های این رشته ذیل عناوین مبانی زیبایی‌شناسی هنرهای اسلامی، فرهنگ و تاریخ تمدن اسلامی، هنر در متون اخلاقی و عرفانی، فلسفه رسانه و غیره دسته‌بندی شده‌اند.

پس از ارائه این گزارش اعضا به بیان نظرات خود پرداختند که اهم آن شامل مطالعه تطبیقی نظریات هنری و زیبایی شناسی مکاتب فلسفی اسلامی، استخراج مبانی زیبایی شناسی داستان‌های قرآنی، توجه به هنرهای تجسمی به عنوان یک رسانه و لزوم تألیف متون درسی متناسب برای این رشته. در جلسه شورای تحول علوم انسانی می شود.

نظر شما