شناسهٔ خبر: 38246 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چهارشنبه‌‍‌ها با کتاب / ژوزه ساراماگو، هارپر لی، هنری میلر و رمانی درباره فرار از یک اردوگاه

دو رمان از بلین هاردن و جنیفر کلمانت، تجدید چاپ ˝خرده خاطرات˝ ژوزه ساراماگو ، رمان جدید خالق ˝کشتن مرغ مقلد˝ و ˝مدار راس‌السرطان˝ نوشته هنری میلر از تازه‌های کتاب این روزهای بازار کتاب هستند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ دو رمان از بلین هاردن و جنیفر کلمانت با عناوین "فرار از اردوگاه ۱۴" و "دعا برای ربوده شدگان" در نشر چشمه منتشر شد.

"فرار از اردوگاه ۱۴" با عنوان فرعی "فرار اودیسه وار مردی از کره شمالی به سوی آزادی" به ترجمه مسعود یوسف حصیر چین منتشر شده است.

در بخشی از متن پشت جلد کتاب می‌خوانیم:"فرار از اردوگاه ۱۴، از طریق داستان تکان دهنده حبس و فرار شگفت انگیز شین اسرار تمامیت خواه ترین حکومت جهان را افش می‌کند. شین چیزی از وجود تمدن نمی‌دانست – او مادرش را رقیبی برای غذا می‌دید، نگهبانان او را یک خبرچین بار آوردند و شاهد اعدام مادر و برادرش بود[...]"

این کتاب ۲۲۹ صفحه دارد و با قیمت ۱۶ هزار تومان روانه بازار کتاب شده و به سرعت در لیست پرفروش‌های نشر چشمه قرار گرفته است.

همچنین رمان "دعا برای ربوده شدگان" نوشته جنیفر کلمانت با ترجمه میچکا سرمدی منتشر شده است.

این کتاب را نشر چشمه در ۲۰۹ صفحه و با قیمت ۱۵ هزار تومان منتشر کرده است.

در قسمتی از متن پشت جلد کتاب چنین می‌خوانیم:"دعا برای ربوده شدگان تصویری زنده و تاثیر گذار از زنان روستاهای مکزیک ارائه می‌دهد و کاوشی است خیره کننده در پیامدهای جنگی نابرابر. داستانی فراموش نشدنی درباره دوستی، خانواده و اراده محکم."

همچنین اسدالله امرایی در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین گفت که کتاب "خرده خاطرات" نوشته ژوزه ساراماگو و به ترجمه اسدالله امرایی در انتشارات مروارید تجدید چاپ می‌شود.

این کتاب پیش از این در دو نوبت و با قیمت ۵۹۰۰ تومان چاپ شده بود.

"خرده خاطرات" حکایت زندگی من و توست. با خواندن این خاطرات درمی‌یابیم که زندگی همه‌ی ما کم و بیش یک جور است. شیطنت‌های دوران کودکی، عاشقی، و عشق‌های نافرجام نوجوانی و پا گذاشتن به دوران منطق و حسابگری. خرده‌خاطرات حکایت خودنوشت و حدیث نفسی از خاطرات روزگار کودکی‌ نویسنده‌ای‌ست که جهان را تکان داد. ساراماگو در این کتاب به شرح روزگار کودکی‌اش و کشف جهان می‌پردازد، جهانی که برای اولین بار دریافت از آشپزخانه‌ی مادرش بزرگ‌تر است. جهانی که او را شگفت‌زده کرد. در خرده‌خاطرات با ماجراهایی روبه‌رو می‌شویم که کلید درک رمان‌های ساراماگوست.

انتشارات افراز نیز رمان ˝برو دیده‌‌بانی بگمار˝ اثر جدید هارپر لی نویسنده رمان مشهور ˝کشتن مرغ مقلد˝ را با ترجمه‌ محمد عباس‌آبادی منتشر کرد.

جین لوییز دوران نوجوانی‌‌اش را به‌‌خاطر می‌‌آورد که چطور پدرش از یک سیاهپوست در برابر یک اتهام بی‌‌اساس دفاع کرد و او را نجات داد، و بدین‌‌ترتیب برای او به نماد مبارزه با نژادپرستی تبدیل شد. اما اکنون، بعد از بیست سال، پس از مشاهده‌‌ی رفتارهای پدر و اطرافیانش، دچار سرخوردگی می‌‌شود و تصوری که از پدرش در ذهن خود ساخته بود فرو می‌‌ریزد و...
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

"...جین لوییز سرپا ایستاده و پشت صندلی‌‌اش را گرفته بود.
"اتیکس، اینو پرت می‌‌کنم طرفت و رو سرت خوردش می‌‌کنم. بهتره بری به برادرای جوون‌‌ترت هشدار بدی که اگه می‌‌خوان "شیوه‌‌ی زندگی ما" رو حفظ کنن، این کار توی خونه شروع می‌‌شه. با مدرسه یا کلیسا یا هر جایی جز خونه شروع نمی‌‌شه. اینو بهشون بگو، و از دختر کورِ فاسدِ گمراهِ دوست‌دارِ کاکاسیاهات به‌عنوان مثال استفاده کن. با یه زنگوله بیفت جلوی من و بگو: "ناپاک!" منو به‌عنوان اشتباهت به همه نشون بده. منو نشون بده: جین لوییز فینچ، که در معرض انواع چرندیات سفیدپوست‌‌های بی‌‌سروپای هم‌‌مدرسه‌‌ایش بوده، درحالی‌‌که به‌خاطر اون‌همه تأثیری که روش داشته، نباید می‌‌رفته مدرسه. هرچیزی رو که براش مثل انجیل بوده، توی خونه از پدرش یاد گرفته. تو منو با یه سری عقاید خاص بار آوردی، اتیکس، و الان اثرش داره به خودت برمی‌‌گرده ..." ...

انتشارات افراز این کتاب را در قالب ۲۸۰ صفحه، ۱۱۰۰ نسخه و با بهای ۱۷۵۰۰ تومان منتشر کرده است.

ایسنا نیز در هفته‌ای که گذشت خبر از انتشار کتابی از هنری میلر داد. "مدار راس‌السرطان" نوشته هنری میلر با ترجمه سهیل سمی در ۳۹۰ صفحه، با شمارگان ۱۶۵۰ نسخه و قیمت ۲۱ هزار تومان در انتشارات ققنوس منتشر شده است. در بخشی از کتاب آمده است: برای توست که می‌خوانم، تانیا. ای کاش می‌توانستم خوش‌تر از این بخوانم، آهنگین‌تر از این، اما در آن صورت شاید هرگز به شنیدن آوازم رضایت نمی‌دادی. تو به آواز دیگران گوش داده‌ای و آوازشان هیچ گرمایی به تو نبخشیده. آن‌ها بیش از حد زیبا خواندند، یا کم‌تر از آن‌چه انتظار داشتی.

نظر شما