شناسهٔ خبر: 37864 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اختیارات وزارت علوم برای برخورد با تقلبهای علمی افزایش می‌یابد

معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به جزئیات لایحه ماده واحده مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی گفت: این لایحه امسال نهایی می شود و در آن اختیارات وزارت علوم برای برخورد با تقلبهای علمی افزایش یافته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، وحید احمدی در خصوص جزئیات لایحه ماده واحده مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی گفت: این لایحه درباره بررسی جرم و جریمه شرکت هایی است که این کار را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر یک شرکتی چه حضوری و چه مجازی این تخلف را انجام دهد، کار وی جرم تلقی شده و مجازات آن در این لایحه مشخص شده است همچنین به وزارت علوم به عنوان ضابط قانون این اختیار داده شده که مساله را پیگیری کند.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: بنابراین یکی از مشخصات اصلی این لایحه این است که جرم و جریمه و نقش وزارت علوم و دستگاه‌ها را مشخص کرده و از نظر قانونی تاکید شده که با این شرکت ها برخورد شود.

وی افزود: ما تا کنون از نظر قانونی در این زمینه فعالیتی نداشتیم، فقط یک لایحه چند سال پیش در مجلس در این رابطه وجود داشته که آن هم پیش نرفته است.

احمدی با بیان اینکه لایحه ماده واحده مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی امسال نهایی می شود، افزود: این لایحه شفاف و مختصر است و دست وزارت علوم را برای اقدام سریع باز گذاشته است. در حال حاضر این لایحه در کمیسیون دولت و سپس در صحن دولت نهایی شده و برای تایید نهایی به مجلس ارسال می شود.

به گزارش مهر، چندی پیش لایحه ماده واحده مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی در راستای سیاست‌های وزارت علوم و به منظور مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی، به منظور ارائه به مجلس شورای اسلامی به تصویب هیات وزیران رسید.

نظر شما