شناسهٔ خبر: 36452 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «مقدمه ای بر علم و دین» اثر« برندن سوئیت من»

کتاب «مقدمه ای برعلم ودین» اثر برندن سوئیت من با ترجمه اسفندیار زند پور از مجموعه حكمت و دين پژوهي توسط انتشارات امیر کبیر روانه بازار نشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ اثر سوئيت‌من مقدمه‌اي است برجسته، درخشان، منصفانه و متوازن بر رابطه تاريخي و معاصر علم و دين. كتاب غيرجدلي و بي‌طرفانه او بايد به تمام كساني كه علاقمند به فلسفه علم، فلسفه دين و دشوارترين پرسش تاريخ انديشه و فرهنگند بپردازد، و آن پرسش اين است كه آيا علم و دين دوستند يا دشمن؟ چارلز تاليافرو، استاد فلسفه دانشگاه سنت‌اُلاف ايالات متحده آمريكا كتاب برندن سوئيت‌من مدلي است از آنچه يك مقدمه بر موضوع علم و دين بايد باشد. اين كتاب شرح دقيقي از اينكه انديشمندان از دوران باستان تاكنون دربارة اين موضوع مي‌انديشيده‌اند، به دست مي‌دهد.

اين كتاب همچنين ارزيابي‌هاي فلسفي خردمندانه‌اي درباره ديدگاه‌هاي آنان ارائه مي‌دهد. كتاب آموزنده سوئيت‌من كه بسيار هنرمندانه، عميق و با ظرافت طبع نوشته شده است، خوانندگان را در روند تفكر درباره برخي موضوعات پيچيده ياري خواهد كرد. برايان ديويس، استاد فلسفه دانشگاه فوردهام ايالات متحده آمريكا رابطه علم و دين بي‌شك يكي از مسائل بسيار مهم دوران ماست.

بسياري از پيچيده‌ترين، جذاب‌ترين و تفكربرانگيزترين پرسش‌هايي كه امروزه موضوع مباحثات بحث‌برانگيز، نه تنها در محافل فكري، بلكه در فرهنگ به‌طور گسترده است و به شيوه‌اي بنيادين با بحث علم و دين ارتباط دارد؛ همچنين مباحثه مهمي براي دانشجويان فلسفه، الهيات و فلسفه دين به‌شمار مي‌رود. مقدمه‌اي بر علم و دين يك كتاب درسي جامع درباره اين مباحث جذاب است كه به‌راحتي مي‌توان از آن بهره برد. موضوعات مطرح شده عبارتند از:

رابطه علم و دين و طبيعت‌گرايي، پيشرفت روش‌هاي علمي، تكامل و پيامدهاي ديني و فلسفي آن، رابطه بين بدن و ذهن، هوش مصنوعي، زندگي در ديگر سيارات، منشأ و طرح جهان، پروژه ژنوم انسان و مهندسي ژنتيك، سلول‌‌هاي بنياد و ...

 

گفتني است چاپ اول اين اثر تاليف " برندن سوئيت من" و ترجمه " اسفنديار زند پور" با جلد شوميز و قطع وزيري و با قيمت ۱۰۰.۰۰۰ ريال توسط انتشارات اميركبير منتشر شده است.

نظر شما