شناسهٔ خبر: 35405 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارگردان تئاتر اروپایی با تبر به جان دیوار افتاد

کارگردان نمایش «نک آف د وودز» در واکنش به انتقادهای بسیاری که از این نمایش در اروپا شده است، با تبر به دیوار ورودی سالن تئاتر محل اجرای این نمایش حمله کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ داگلاس گوردون یکی از چهره‌های مطرح و شناخته شده جهان در عرصه ویدیو - اینستالیشن و برنده جایزه هنری «ترنر» که معتبرترین جایزه هنری انگلستان است، به تازگی نمایش «نک آف د وودز» (نام منطقه‌ای جنگلی در شمال انگلستان) را در فستیوال بین‌المللی تئاتر منچستر روی صحنه برد. این نمایش تلفیقی از داستان «شنل قرمزی» و  داستان دیگری است که طی آن پدری فرزند خود را رها می‌کند تا برای کار به جنگلی متروک در منطقه شمال انگلستان برود.

به عقیده منتقدان مطرح تئاتر در اروپا از جمله منتقدان تلگراف و گاردین، نمایش «نک آف د وودز» در تلفیق این داستان‌ها، وارد فضایی فرویدی، تاریک، تلخ و سیاه شده است و اثر تنها در دقایق ابتدایی اجرا تأثیرگذار است.

داگلاس گوردون

این انتقادها باعث شده تا گوردون که نمایشگاه‌های متعددی را از ویدیو - اینستالیشن‌های خود در کشورهای مختلف جهان برگزار کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به آثاری برگرفته از ارتفاعات اسکاتلند اشاره کرد، با یک تبر واکنش خود را نشان دهد.

داگلاس گوردون

عکس‌های منتشر شده در یکی از روزهای فستیوال بین‌المللی تئاتر منچستر و محل اجرای «نک آف د وودز» نشان می‌دهد که بر روی یک پنجه کشیده شده گرگ روی دیوار ورودی تالار، جای ضربه‌های تبر وجود دارد.

آلکس پوتز کارگردان فستیوال بین‌المللی تئاتر منچستر بعد از انتشار این عکس‌ها در گفتگو با شبکه بی‌بی‌سی اعلام کرد: داگلاس گوردون با این کار خود وارد یک مسیر غیر منطقی شده است.

نظر شما