شناسهٔ خبر: 32045 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جدیدترین مجموعه شعر عبدالملکیان رونمایی می‌شود

«هوای حوصله ابری است»، مجموعه شعری از محمدرضا عبدالملکیان است که از سوی نشر مروارید منتشر و با حضور شاعر، مصطفی رحماندوست و عبدالجبار کاکایی رونمایی می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدرضا عبدالملکیان، شاعر از انتشار مجموعه شعر تازه‌ای از خود با عنوان «هوای حوصله ابری است» خبر داد و گفت: این مجموعه، گزیده شعرهای کوتاه من، از گذشته تاکنون است. بخشی از این شعرهای کوتاه  در سه دفتری که پیش از این منتشر شده‌اند،؛یعنی«حالا که رفته‌ای»، «حالا که آمده‌ای» و «این کوچه را از روی رودخانه نوشته‌ام» آمده است.

به گفته عبدالملکیان، بخش چهارم مجموعه شعر«هوای حوصله ابری است» ، فرازهایی از اشعار بلند اوست. شاعر در مقدمه مفصلی که بر مجموعه شعر خود نوشته علت آوردن این فرازها را توضیح داده و گفته که هر کدام از این بخش‌ها به تنهایی یک شعر کوتاه هستند. برای مثال این بخش از شعر «زیبا»، خود یک شعر کوتاه و مستقل است:« زیباچشــــم تو شعر چشـــــم توشاعر است من دزد شعرهای چشم تو هستم زیبا

این شاعر به علت انتخابی عنوان این مجموعه اشاره و بیان کرد: پیش از این مجموعه‌ای صوتی با نام  «مهربانی» از سوی نشر دارینوش و با صدای زنده‌یاد خسرو شکیبایی منتشر شده بود. در آن مجموعه شکیبایی، ۱۲ یا ۱۳ شعر از من را به خوبی خوانده و اجرا کرده بود که یکی از آنها این شعر بود:

«زیبا/ زیبا/ هوای حوصله ابری است
چشمی از عشق ببخشایم/ تا رود آفتاب بشوید/ دلتنگی مرا
زیبا/ هنوز عشق/ در حول و حوش چشم تو می‌چرخد
از من مگیر چشم...»

نام این مجموعه از این شعر گرفته شده و انتخاب عنوان و همچنین گزینش شعرها با گروس عبدالملکیان (پسر شاعر) بوده است.

عبدالملکیان همچنین گفت: «حالا که رفته‌ای»، «حالا که آمده‌ای» و «این کوچه را از روی رودخانه نوشته‌ام» را دارینوش منتشر کرده اما از آنجا که مدتی است این مجموعه‌ها را در بازار کتاب نمی‌توان یافت، بر آن شدم تا گزیده‌ای از این سه دفتر را با شعرهای کوتاهی که تازه سروده‌ام و همچنین فرازهایی از اشعار بلند خود را یکی و منتشر کنم.

«هوای حوصله ابری است»، سروده محمدرضا و با انتخاب گروس عبدالمکیان را انتشارات مروارید منتشر کرده است. این مجموعه، سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۷ در مرکز مشارکت‌های فرهنگی و هنری شهرداری  به نشانی میدان ولی‌عصر(عج)، ابتدای بلوار کشاورز، مراجعه کنند.

نظر شما