شناسهٔ خبر: 29929 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جلدهای ۱۳ تا ۱۶ دانشنامه استنفورد منتشر شد

مجلدات ۱۳ تا ۱۶ ترجمه گزیده‌های دانشنامه استنفورد توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  بسیاری از افرادی که در کشورمان با فلسفه سر و کار دارند و همچنین در فضای مجازی رفت و آمد دارند، نام دانشنامه فلسفه استنفورد را شنیده‌اند. کتاب‌های این مجموعه که توسط نشر ققنوس منتشر شده‌اند، حاصل طرحی برای ترجمه و چاپ گزیده‌ای از مداخل این دانشنامه، با هدف گستردن دامنه تاثیر آن و آشنا کردن مخاطبان ایرانی با مقالات این دانشنامه هستند.

این دانشنامه برای علاقه‌مندانی که می‌خواهند برای اولین بار با فلسفه روبرو شوند، گزینه مناسبی است. این نکته نیز قابل توجه است که مجموعه مذکور، با اجازه گردانندگان دانشنامه فلسفه استنفورد (SEP) در ایران چاپ می‌شود.

دانشنامه استنفورد با سرپرستی دکتر ادوارد ن. زالتا منتشر می‌شود و دبیر ترجمه مجموعه گزیده آن در نشر ققنوس نیز مسعود علیا است. چندی پیش عناوین یک تا ۴ از مجموعه‌گزیده این دانشنامه توسط انتشارات ققنوس به چاپ رسید و به تازگی مجلدات پنجم تا هشتم آن منتشر و راهی بازار نشر شده است.

«درآمد»، «پدیدارشناسی چیست؟»، «رشته پدیدارشناسی»، «از پدیدارها تا پدیدارشناسی»، «تاریخ و انواع پدیدارشناسی»، ‌ «پدیدارشناسی و هستی‌شناسی، معرفت‌شناسی، منطق و اخلاق»، «پدیدارشناسی و فلسفه ذهن»، «پدیدار شناسی در نظریه آگاهی معاصر»،   «دوستی»،   «زیبایی‌شناسی اگزیستانسیالیستی»، «آگاهی»، «هانا آرنت»، «هرمنوتیک»، «روشنگری»، «سعادت» و «بخت اخلاقی» عناوین کتاب های پیشینی هستند که در این مجموعه به چاپ رسیده اند.

سیزدهمین عنوان این مجموعه، «بدن آگاهی» نوشته فردریک دو وینیمون با ترجمه مریم خدادادی است. نسخه اصلی کتاب در سال ۲۰۱۱ به چاپ رسیده و عناوین اصلی آن عبارت اند از: توصیف بدن آگاهی، نظریه های بدن آگاهی، بدن آگاهی و ادراک حسی، مکانمندی بدن آگاهی، حس مالکیت بدن، معرفت شناسی بدن آگاهی، نقش کارکردی بدن آگاهی و نتیجه گیری.

این کتاب با ۱۰۷ صفحه، شمارگان هزار و ۶۵۰ نسخه و قیمت ۶ هزار تومان منتشر شده است.

«تاریخ هستی شناسی هنر» نوشته پیزلی لیوینگستون با ترجمه ابراهیم لطفی، کتاب چهاردهم این مجموعه است.

آیا آثار هنری وجود دارند؟، یگانه انگاری و رقیبان آن، چه نوع چیزهایی آثار هنری اند؟ و طرحی از نظریه های هستی شناختی هم عناوین اصلی مطالب این کتاب هستند.

نسخه اصلی این کتاب نیز در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است.

این کتاب با ۱۰۸ صفحه، شمارگان هزار و ۶۵۰ نسخه و قیمت ۶ هزار تومان منتشر شده است.

کتاب پانزدهم این مجموعه «باروخ اسپینوزا» نام دارد که توسط استیون نادلر نوشته شده و حسن امیری آرا آن را بازگردانی کرده است.

این عنوان که درباره زندگی یک فیلسوف است، دارای فصولی با عناوین درآمد، زندگی نامه، اخلاق، رساله الهیاتی - سیاسی و کتابنامه است و نسخه اصلی آن در سال ۲۰۱۳ به چاپ رسیده است.

نسخه اصلی «باروخ اسپینوزا» نیز در سال ۲۰۱۳ به چاپ رسیده است.

این کتاب با ۸۴ صفحه، شمارگان هزار و ۶۵۰ نسخه و قیمت ۵ هزار تومان چاپ شده است.

آخرین کتاب چاپ شده از این مجموعه نیز، «درون نگری» نوشته اریک شوئیتسگبل است که ترجمه آن به عهده یاسر پوراسماعیل بوده است.

عناوین کلی این کتاب هم به این ترتیب است: خصوصیات کلی دورن نگری، تبیین های درون نگرانه در مقابل تبیین های غیر درون نگرانه از معرفت به خود، نقش درون نگری در روان شناسی علمی، دقت درون نگری.

نسخه اصلی این کتاب چاپ ۲۰۱۴ است.

این کتاب هم با ۱۴۴ صفحه، شمارگان هزار و ۶۵۰ نسخه و قیمت ۷ هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما