شناسهٔ خبر: 27761 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

نقد مجازی «جامعه‌شناسی دین» و «فلسفه کانت»

دو عنوان کتاب «جامعه‌شناسی دین» ترجمه محسن ثلاثی و «فلسفه کانت» فلسفه کانت ترجمه عزت‌الله فولادوند در سامانه «نقدِنقد؛ بانک کتب علوم انسانی» مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ سامانه نقدِنقد؛ بانک نقد کتب علوم انسانی در سال جاری از سوی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی با مشارکت بیش از 1700 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه در کشور و نقد بیش از سه هزار کتاب در زمینه علوم انسانی دانشگاه‌ها می‌پردازد.

این آثار در حوزه‌های اقتصاد، تاریخ و باستان‌شناسی، روان‌شناسی، روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی، زبان‌شناسی و زبان‌ها، علوم اجتماعی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، فقه و حقوق، فلسفه و کلام و مدیریت مورد توجه قرار گرفته است.

در نقد و بررسی کتب علوم انسانی در سامانه «نقدِنقد» چند حوزه اصلی از جمله شرایط خود کتاب و چاپ آن، ایرادات ویرایشی، محتوایی، صفحه‌آرایی، مشکلات ترجمه و در نهایت پیشنهادات برای بهبود چاپ کتاب مورد توجه قرار می‌گیرد.

از جمله آثار جدیدی که در این سامانه نقد شده شامل «فلسفه کانت» اثر استفان کورنر و ترجمه عزت‌الله فولادوند و همین طور «نقد و بررسی کتاب جامعه‏ شناسی دین» اثر ملکم همیلتون و ترجمه محسن ثلاثی هستند.

در حوزه فلسفه و کلام اکنون بیش از 90 عنوان کتاب از فلاسفه و مترجمان بزرگ ایرانی از جمله کریم مجتهدی و ... در این سامانه مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی و نقدنامه‌ها و سایر فعالیت‌های این شورا می‌توانند به پایگاه اینترنتی این شورا به نشانی www.shmoton.ir  مراجعه کنند.

نظر شما