شناسهٔ خبر: 26930 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

از زندگی تا اندیشه‌های کلامی و فلسفی ناصرخسرو برگزار می‌شود

دومین مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی ناصرخسرو در روز چهارشنبه هفدهم و بیست‌وچهارم دی با سخنرانی دکتر مهدی محقق برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، به همت موسسه شهر کتاب دومین درسگفتار ناصرخسرو با سخنرانی دکتر مهدی محقق برگزار می شود.

ناصرخسرو، متکلم، شاعر و نویسنده‌ی ایرانی در سال ۳۹۴ ق. در قبادیان متولد شد و از دوره‌ی نخست زندگی وی، پیش از سفر به مصر و گرایش به مذهب اسماعیلی، اطلاع چندانی در دست نیست. از ناصرخسرو آثار متعددی به نظم و نثر بر جای مانده است که از نمونه‌های برجسته‌ی نظم و نثر فارسی در قرن پنجم به شمار می‌آیند.

با آن‌که ناصرخسرو از شاعران و نویسندگان بزرگ زبان و ادب فارسی است اما شایسته است از زندگی پر از حادثه و از شعر دینی و الهیات فلسفی و اندیشه‌های کلامی او بیشتر بدانیم.

دومین مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی ناصرخسرو در روز چهارشنبه هفدهم و بیست‌وچهارم دی ساعت ۱۶:۳۰ به زندگی و اندیشه‌های کلامی و فلسفی ناصرخسرو اختصاص دارد که با سخنرانی دکتر مهدی محقق ـ مصحح و شارح اشعار ناصر خسرو ـ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود. ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما