شناسهٔ خبر: 24194 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«هفت فیلمنامه از اصغر فرهادی» منتشر شد

آیین رونمایی از کتاب «هفت فیلمنامه از اصغر فرهادی» نخستین کتاب کارگردان اسکاری سینمای ایران، شنبه 17 آبان با حضور این فیلمساز در پردیس سینمایی کورش برگزار می‌شود. این کتاب از سوی نشر چشمه منتشر شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ آیین رونمایی از کتاب «هفت فیلمنامه از اصغر فرهادی» از ساعت 18، شنبه 17 آبان (1393) با حضور این کارگردان  درسالن شماره هفت، پردیس سینمایی کورش برگزار می‌شود. این مجموعه شامل فیلمنامه‌های «رقص در غبار»، «شهر زیبا»، «چهارشنبه‌ سوری»، «دایره ‌زنگی»، «درباره‌ الی»، «جدایی نادر از سیمین» و «گذشته» است. از این مجموعه 6 فیلم با کارگردانی فرهادی به مرحله اکران رسید و فیلمنامه «دایره زنگی» نیز توسط پریسا بخت‌آور، همسر فرهادی فیلم شد. 


 فیلم «جدایی نادر از سیمین» نیز اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را در سال 2012 به‌خود اختصاص داد. همچنین فرهادی در سال 2009 برای کارگردانی فیلم «درباره الی» خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی در پنجاه و نهمین جشنواره فیلم برلین را دریافت کرد.

در بخشی از مقدمه فرهادی بر این کتاب می‌خوانیم: «فیلمنامه‌های پیشِ رو را که مرور می‌کنم، آنچه بین همه‌ آنها مشترک است و از رقص در غبار تا گذشته پُررنگ و آگاهانه‌تر شده چیزی نیست جز علامت سؤال، علامت سؤالی که فیلمنامه به فیلمنامه بزرگ‌تر و چندوجهی‌تر شده است. اگر با این نوشته‌ها توانسته باشم جسارتِ پرسش‌گری را در تماشاگرانِ فیلم‌هایم تقویت کرده و ترس‌شان را از کاشتنِ علامتِ سؤال در ذهن‌ها بکاهم، از عمری که برای نوشتن صرف کرده‌ام راضی و خشنودم.» 

پردیس سینمایی کورش در اتوبان حکیم، اتوبان ستاری، نبش خیابان پیامبر، مجتمع تجاری کورش، واقع است.

نظر شما