شناسهٔ خبر: 23815 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همایش بین المللی ترجمه قرآن مجید برگزار می‌شود

به همت پژوهشکده‌ی مطالعات ترجمه دانشگاه علامه‌ی طباطبائی همایش بین المللی ترجمه ی قرآن مجید 25 و 26 آذر ماه سال جاری در محل دانشکده‌ی ادبیات فارسی و زبان های خارجی برگزار می گردد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، حسین ملانظر رییس پژوهشکده مطالعات ترجمه دانشگاه علامه طباطبائی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این همایش دو روزه به پیشنهاد پژوهشکده مطالعات ترجمه دانشگاه و با مشارکت و همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، موسسه فرهنگی ترجمان وحی، دانشگاه حضرت معصومه (س) و مرکز ساماندهی ترجمه و مرکز نشر معارف اسلامی و انسانی و با هدف بررسی آثار ترجمه شده قرآن مجید به زبان های مختلف دنیا برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت تحلیل و بررسی علمی ترجمه قرآن مجید به زبان های مختلف دنیا افزود: ایجاد ارتباط علمی  با استادان، پژوهشگران، و محققان دیگر کشورهای اسلامی در زمینه ی کتاب آسمانی قرآن مجید و همچنین اتحاد بیشتر در دنیای اسلام از دیگر اهدافی است که برگزاری این همایش دنبال می نماید.

ملا نظر با توجه به تنوع زبان های مختلف بین المللی در این همایش تاکید کرد و گفت: برگزاری این همایش در نوع خود در کشور سابقه نداشته است. چرا که در آن، بررسی علمی ترجمه قرآن مجید  به ۸ زبان بین المللی دنبال می شود.

نظر شما