شناسهٔ خبر: 22499 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آمار تازه‌های نشر را از این شماره تلفن بگیرید

مخاطبان و علاقه‌مندان به حوزه کتاب می‌توانند برای دستیابی به بانک اطلاعات ثبت شده حوزه نشر کشور در خانه کتاب با شماره 9009003000 تماس بگیرند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ،ارس؛در بانک اطلاعات خانه کتاب، آمار کتابهای ثبت شده، تازه‌های نشر، اطلاعات ناشران، کتابفروشان، صحافان و لیتوگرافی‌ها و غیره از سال 1357 تاکنون ثبت شده است. اطلاع رسانی از طریق این شماره رایگان است و هزینه‌ای برای تماس گیرنده ندارد.

«خانه کتاب» موسسه‌ای غیرانتفاعی و غیردولتی است که با هدف ارایه خدمات اطلاعرسانی در زمینه کتابهای منتشر شده در ایران از سال 1372 آغاز به کار کرده و پایگاه اینترنتی آن به منظور در دسترس قرار دادن اطلاعات کتاب‌ها، در سال 1377 تاسیس شده است.

در بانک اطلاعات خانه کتاب نیز مشخصات کتاب شناختی تمام کتاب های که در کشور منتشر می شود، به انضمام معرفی کوتاه ، تصویر روی جلد و نیز تصور صفحات نخستین هر کتاب (تا قبل از متن اصلی) دو روز پس از اخذ مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، در این پایگاه ثبت شده است.

اطلاعات و راههای دسترسی به ناشران فعال کشور نیز در همین پایگاه قابل دستیابی است.علاوه بر اطلاعات کتابها و ناشران، مجموعه‌ای از بانکهای اطلاعاتی حوزه کتاب نیز در این موسسه تولید می شود که از طریق این پایگاه قابل دستیابی است.

این بانک‌ها عبارتند از: «بانک نسخه‌های خطی ایران و برخی کتابخانه‌های جهان»، «کتابفروشی‌ها»، «چاپخانه‌ها»، «اهل قلم»، «کاغذ فروشی‌ها»، «لیتوگرافی‌ها»، «صحافی‌ها»، «مراکز پخش کتاب»، «تصویرگران»، «طراحان گرافیست»، «ناشران الکترونیک» و «نمایندگان ناشران خارجی».

مخاطبان و افراد علاقه‌مند می‌توانند برای دسترسی به اطلاعات حوزه نشر به سایت خانه کتاب مراجعه کنند و با شماره 9009003000 تماس بگیرند. اطلاع‌رسانی از طریق این شماره رایگان است و هزینه ای برای تماس گیرنده ندارد. واحد اطلاع رسانی خانه کتاب از ساعت 8 تا 16 پاسخگوی مراجعه کنندگان است.

نظر شما