شناسهٔ خبر: 19965 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تفاهم‎نامه وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری امضا شد

معاون علمی ریاست جمهوری با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تفاهم نامه ای امضا کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، رضا فرجی دانا در مراسم امضای تفاهم نامه تقویت همکاریهای مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اظهار داشت: از اولین روزهای آغاز دولت یازدهم، وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  با تکیه بر یک عزم جدی تلاش های خود را برای رفع چالش های گذشته آغاز کردند و امضای این تفاهم نامه گامی در راستای عملیاتی شدن توافقات است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال با نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی "، گفت: قطعا در چنین سالی باید همدلی، همسویی و هم افزایی بیشتری بین دستگاههای اجرایی نظام اسلامی باشد و از این مسیر  شاهد دستاوردها و پیشرفت های روز افزونی باشیم.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز با اشاره به موقعیت حساس امروز ایران برای پیشرفت و ارائه الگو به جهان اسلام، اظهار داشت: اختلاف و تفرقه هیچ توجیهی ندارد و تعامل و همکاری نیاز کنونی کشور برای تداوم پیشرفت در همه حوزه ها به ویژه حوزه علم و فناوری است.

وی با اشاره به موضوع شرکت های دانش بنیان به عنوان یکی از محورهای تفاهم نامه مشترک وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این حوزه را حوزه بسیار مهم و وسیعی دانست که هروز ابعاد جدیدی از ظرفیت و تاثیر گذاری آن در اقتصاد کشور ظاهر می شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، گفت: توسعه جدی شرکت های دانش بنیان نیازمند فرهنگ سازی عمیق است زیرا هنوز برخی در جامعه که نگاهشان به  درآمد نفتی کشور است به نقش نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی برای توسعه کشور یقین ندارند.

در ادامه این نشست جعفر توفیقی مسئول کارگروه مشترک وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: شرکت های دانش بنیان به عنوان محور اقتصاد مقاومتی هستند که می توانند نقش مهم و دگر گون کننده ای در کشور داشته باشند.

وی افزود: علیرغم جایگاه قانونی ایجاد شرکت های دانش بنیان در قانون برنامه های چهارم و پنجم توسعه کشور و قانون " ایجاد شرکت های دانش بنیان مصوب ۱۳۸۹" چالش های موجود بین وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موجب شده بود تعداد شرکت های دانش بنیان کمتر از انگشتان دست باشد ولی در دولت یازدهم مجوز ایجاد ۶۰۰شرکت دانش بنیان  صادر شده است.

توفیقی اظهار داشت: در تفاهم نامه ای که بین این وزارت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید موانع مهم و تاثیر گذار ایجاد شرکت های دانش بنیان رفع شد تا با هم افزایی  این دو نهاد مهم حوزه علم و فناوری به سوی ایجاد ۲۰هزار شرکت دانش بنیان که تکلیف قانون است حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: جلسات کارگروه مشترک وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ارائه راهکار و هم افزایی در خصوص موضوعات بنیادی حوزه علم و فناوری ادامه دارد.

نظر شما