شناسهٔ خبر: 19807 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

لیست ناشرانی که از دولت کمک گرفته‌اند منتشر شود

نايب رئيس اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران ضمن شایسته دانستن اقدام معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد براي انتشار جدول یارانه روزنامه‌ها از سال 84 تا 91 گفت: خوب است فهرست ناشرانی هم که از دولت کمک گرفته‌اند منتشر شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ سید رفیع احمد جواهری در این باره اظهار کرد: معتقدم اگر حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه صنوف و اقشار جامعه براي شفاف‌سازی، هدفمند و منظم باشد، اقدام بسیار شایسته‌ای است؛ چراكه شفاف‌سازی‌ها نه تنها در معاونت‌های مختلف وزارت ارشاد بلکه باید در کل کشور صورت بگیرد.

وی گفت: باید بودجه‌ای که در اختیار ناشران قرار می‌گیرد و پیش‌تر از آن، فهرست اسامی ناشرانی که از این حمایت‌ها برخوردار شده‌اند مشخص شود.

وی یادآور شد: در دوره‌ای به ناشران کاغذ می‌دادند. ما در آن زمان اصرار داشتیم فهرست اسامی ناشرانی که کاغذ دریافت می‌کنند، مشخص شود. همچنین درخواست داشتیم که فهرست اسامی ناشرانی را که دولت از آنها کتاب خریداری می‌کند ارایه شود. چرا که  اگر این تقسیم‌بندی‌ها به‌درستی صورت بگیرد هرگز این تبعیض به وجود نمی‌آید که از یک ناشر تعداد زیادی کتاب خریداری شود اما در مقابل، ناشر دیگری اصلاً در جریان این فرآیند خریداری‌ از سوی دولت، قرار نگیرد.

نايب رئيس اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران عنوان کرد: بسیاری از افراد تصور می‌کنند به طور مثال من به عنوان نایب‌رییس اتحادیه به جهت عهده‌دار بودن این مسئولیت، از حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وفور برخوردارم! خُب همه این حُب و بغض‌هایی که نسبت به برخی افراد وجود دارد از شفاف نبودن حمایت‌های دولتی است.

وی ضمن تأکید براین مطلب که باید در تمامی زمینه‌ها، کمک‌های دولتی شفاف و روشن باشند گفت: حق طبیعی همه افراد _ چه عوام و چه خواص _ است که بدانند به طور مثال فردی که در صنف نشر مشغول به فعالیت است، از چه کمک‌های دولتی برخودار یا محروم بوده است.

جواهری با بیان این‌که باید فرهنگ شفاف‌سازی حمایت‌های دولتی ترویج یابد گفت: این فرهنگ باید آن‌قدر در جامعه جا بیفتد تا این‌که به طور مثال هر ناشری خودش تقاضای بررسی میزان برخورداری‌هایش از حمایت‌های دولت را ارایه کند.

نظر شما