شناسهٔ خبر: 19044 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جلسه شعرخوانی رهبری، همبستگی با ایران بود

شاعر افغانستانی نشست اخیر شاعران با مقام معظم رهبری گفت: من در این جلسه به این نتیجه رسیدم که دنیا به حد زیادی به ایران احترام می‌گذارد. این محبوبیت و صمیمت را می‌توانستیم در چهره‌های شاعران خارجی ببینیم که ایران برایشان عزیز است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ سیده تکتم حسینی شاعر افغانستانی که شب گذشته در محضر مقام معظم رهبری شعرخوانی کرده درباره دیدار دیشب شعرا با رهبری گفت: از اینکه توانستم در محضر مقام معظم رهبری شعرخوانی کنم بسیار خوشحال بودم، بهترین زیباترین لحظه زندگی من بود، البته طبیعی است که برای خواندن شعر و حضور در این جلسه استرس بسیاری هم داشتم.

حسینی با اشاره به شعرخوانی تعدادی از شاعران مهمان و همسایه کشور ایران در ابتدای نشست شعرخوانی شاعران با مقام معظم رهبری، گفت: یکی از زیباترین لحظات زندگی من بود که می‌دیدم تعدادی از شاعران مهمان در ایران به عنوان اولین شعرخوانان حضور دارند و شعر می‌خوانند. این شعرخوانی نشان از همبستگی مردم دیگر کشورها و شاعران آنها با ایران است.

این شاعر افغانستانی تصریح کرد: در آن لحظات احساس کردم که ایران تا چه اندازه در کشورهای مختلف محبوب است. من در این جلسه به این نتیجه رسیدم که دنیا به حد زیادی به ایران احترام می‌گذارد. این محبوبیت و صمیمت را می‌توانستیم در چهره‌‌ها و شعرها و رفتار و شاعران خارجی ببینیم و بفهمیم که ایران برایشان عزیز است.

وی افزود: من با اینکه شاید بیش از ۴ سال نیست که به سرودن شعر به شکل حرفه‌ای روی آورده‌ام و هنوز دفتر شعری ندارم، اما تلاش کرده‌ام در حوزه‌های مختلف شعرهای خوبی را بگویم. این انتظار را هم نداشتم که تلاش‌های من اینگونه دیده شود. من مانند بسیاری از شاعران در جلساتی شرکت کرده و شعرهایی خوانده‌ام و این لطف خدا و تلاش‌های خود من در عرصه شعر بوده است که اینچنین توفیقی به من دست داده است.

حسینی تصریح کرد: انتظار این دعوت را نداشتم و حتی با هیچکس هم از اینکه دوست دارم در این نشست دعوت شوم صحبت نکرده بودم. من خیلی دوست داشتم در این نشست شرکت کنم چرا که ممکن بود تا مدت ها شانس حضور در چنین جلسه‌ای را نداشته باشم.

وی با اشاره به شعری که یکی از شاعران هندو مذهب در جلسه شب گذشته در رسای حضرت علی علیه السلام سروده بود، گفت:‌ این اتفاق صددرصد برمی‌گردد به انقلاب اسلامی که این فرهنگ را بسیار ترویج داده است. این اتفاق مبارک و روشن قطعا تحت تاثیر انقلاب بوده است و تلاش هایی که مطمئنا کشور ایران کرده است. 

حسینی تصریح کرد: شعرهای بسیاری از شاعران خارجی در شب گذشته در موضوع ایران بودو قطعا این شعرها از قبل گفته شده و دلی بوده است و من احساس هیچ تملق و چاپلوسی را در این اشعار ندیدم.

برچسب‌ها:

نظر شما