شناسهٔ خبر: 18235 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زندگینامه کامل مارکز در سال 2017 منتشر می‌شود

بیوگرافی کامل گابریل گارسیا مارکز نویسنده فقید کلمبیایی و خالق «صد سال تنهایی» سال 2017 راهی بازار کتاب می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ جرالد مارتین نویسنده بریتانیایی و نویسنده بیوگرافی قبلی مارکز با عنوان «گارسیا مارکز: یک زندگی» اعلام کرد کتاب کامل زندگینامه مارکز در سه جلد در سال ۲۰۱۷ منتشر می‌شود.

جرالد در مصاحبه‌ای که با روزنامه مکزیکی الکسلسیو انجام داده اعلام کرد این کتاب در ۲۵۰۰ صفحه منتشر می‌شود.

وی گفت: فکر می‌کنم این کتاب در سه جلد منتشر شود و هر جلد دربرگیرنده ۸۵۰ صفحه باشد.

وی گفت این کتاب دربرگیرنده بیش از ۳۰۰ مصاحبه است. از جمله مصاحبه‌هایی که در این کتاب ارایه شده مصاحبه‌ای با کارلوس فوئنتس نویسنده بزرگ مکزیکی (۲۰۱۲-۱۹۲۸) و دوست مارکز است.

این نویسنده کتاب زندگینامه قبلی‌اش از مارکز یعنی را با عنوان «گارسيا ماركز: يك زندگی» را پس از يك كار تحقيقي ۱۷ ساله در اكتبر ۲۰۰۸ در ۵۰۰ صفحه به زبان انگليسی منتشر کرده بود. نسخه فرانسوی و اسپانیایی آن کتاب نیز بعدا به بازار آمد.

جرالد مارتين در مقدمه كتاب استادانه‌اش درباره ماركز نوشته بود: «او هميشه علاقه داشت سبكی را كه می‌توانست داستان زندگي‌اش را بگويد با آن گفته شود در كنترل داشته باشد و يا از چندين سبك استفاده كند؛ چنان‌كه هيچ سبك ديگري قابليت بيان مطلب را نداشته باشد.»

وی نوشته بود: او هميشه در پي نمايش عشق به شهرت و تحقق يافتن آرزویی بود كه در جست‌وجوي ثروت و قدرت برمی‌آمد. اين استعداد غريب اوست كه مي‌تواند شخصيت مردم پسندش را به درستي به كار گيرد و خود را به سرآمد چهره‌های مشهور ادبی جهان تبديل كند.

مارتين در کتاب قبلی‌اش اطلاعات دقيقی درباره اسطوره‌سازی مارکز به دست ‌داد. در آن کتاب مارتين به تجزيه و تحليل خود از متن‌های نوشته شده توسط مارکز پرداخته و داستان‌های اوليه ماركز را از زماني كه او دانشجوی حقوق در بوگوتا بود؛ مورد بررسی قرار داده است.

نظر شما