شناسهٔ خبر: 18144 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گزیده اشعار کمیاب عبدالملکیان منتشر می‌شود

«هوای حوصله ابری است»، مجموعه شعری از محمدرضا عبدالملکیان است که به زودی منتشر می‌شود. انتخاب عنوان مجموعه و گزینش شعرها با پسر این شاعر بوده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمدرضا عبدالملکیان، شاعر ، از انتشار مجموعه شعر تازه‌ای از خود با عنوان «هوای حوصله ابری است» خبر داد و گفت: این مجموعه، گزینه شعرهای من در سه دفتری است که پیش از این منتشر شده‌اند؛ یعنی«حالا که رفته‌ای»، «حالا که آمده‌ای» و «این کوچه را از روی رودخانه نوشته‌ام» به جز این، شعرهای کوتاه من که در این چند سال اخیر سروده شده‌اند نیز در این مجموعه خواهد آمد.

این شاعر اضافه کرد: پیش از این مجموعه‌ای صوتی با عنوان «مهربانی» از سوی نشر دارینوش و با صدای زنده‌یاد خسرو شکیبایی منتشر شده بود. در آن مجموعه شکیبایی، 12 یا 13 شعر از من را به خوبی خوانده و اجرا کرده بود که یکی از آنها این شعر بود:

«زیبا/ زیبا/ هوای حوصله ابری است

چشمی از عشق ببخشایم/ تا رود آفتاب بشوید/ دلتنگی مرا

زیبا/ هنوز عشق/ در حول و حوش چشم تو می‌چرخد

از من مگیر چشم...»

نام این مجموعه از این شعر گرفته شده و انتخاب عنوان و همچنین گزینش شعرها با گروس عبدالملکیان (پسر شاعر) بوده است.

عبدالملکیان همچنین گفت: «حالا که رفته‌ای»، «حالا که آمده‌ای» و «این کوچه را از روی رودخانه نوشته‌ام» را دارینوش منتشر کرده اما از آنجا که مدتی است این مجموعه‌ها را در بازار کتاب نمی‌توان یافت، بر آن شدم تا گزیده‌ای از این سه دفتر را با شعرهای کوتاهی که تازه سروده‌ام، یکی و منتشر کنم. هنوز نمی‌دانم این مجموعه را به کدام ناشر می‌سپارم اما به احتمال زیاد، نشر «مروارید» را انتخاب می‌کنم.

نظر شما