شناسهٔ خبر: 17981 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ده‌بزرگی:‌ شهرت استاد مجاهدی در دفاع او از شعر آیینی و اهل بیت است

نویسنده کتاب «هزار پنجره خورشید»‌ گفت:‌ شهرت آقای مجاهدی، جهاد است و هرکسی که بخواهد به شعر آیینی و اهل بیت اهانتی بکند ایشان جلوی او می‌ایستند. این سرمشقی از مکتب امام حسین(ع) است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری عصر دیروز در مراسم بزرگداشت استاد محمدعلی مجاهدی گفت:‌ مقام معظم رهبری بارها ار پدر این استاد یاد کرده‌اند. ایشان بسیار در عرصه ادبیات و از این مسائل مهم‌تر در عرصه پژوهش تاثیر گسترده‌ای داشته‌اند. شمع وجود ایشان همواره راهنمای بسیاری از شاعران و فعالان عرصه‌ی فرهنگی بوده است.

وی افزود: استاد مجاهدی هرجا که کجی دیده‌اند آن را به رخ کشیده‌اند و هرجا که قوتی را دیده‌اند، صاحب آن قوت را تشویق کرده‌اند. همه کسانی که ایشان را می‌شناسند شهادت می‌دهند که ایشان در پرتو اعتقاداتشان اهل عمل بوده‌اند. در سالهایی دور یک نفر قصد داشت که با نمایش خود به عنوان نماینده‌ای خاص در حوزه و جامعه و در بین هنرمندان جایگاهی پیدا کند اما در آن زمان استاد مجاهدی که بدلیل شرح گنجینه اشعار به حوزه هنری می‌آمدند با این فکر پلید مبارزه کردند.

مومنی تصریح کرد: کمتر کسی وجود دارد که بدون هیچ ترسی در مقابل انحرافات قرار بگیرد و با آنها مبارزه کند. ایشان در هرجایی که انحرافی دیده‌اند وارد شده و از بسیاری از جوانان در این حوزه دست‌گیری کرده‌اند.

در ادامه این مراسم احد ده بزرگی در سخنانی گفت: استاد مجاهدی این افتخار را دارد که سرسپرده آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) است و هرچه دارد از اذن آستان ایشان است. ایشان ویژگی‌هایی دارد که در کمتر شاعری قابل کشف است. ایشان هم در حوزه شعر و هم در حوزه پژوهش دست‌آوردهای بسیاری داشته است. ایشان هم بصورت عقلی و پژوهشی کارهای خود را جلو برده‌اند و هم با دلی یا شعری فعالیت کرده‌اند.

وی افزود: یکی دیگری از ویژگی‌های ایشان معلمی است. امروز در کشور ما شاعر مذهبی به وفور زیاد است اما در گذشته ما تعداد انگشت‌شماری شاعر مذهبی داشتیم که اگر اکنون تعداد این شاعران افزایش یافته است این تعداد زیاد شاعران مذهبی از فعالیت‌های این استاد بزرگ است. برای مثال ایشان بارها در اردوها و شب‌های شعر عاشورا حضور داشته و حتی خانه شخصی خو آقای مجاهدی محل پرورش شعر عاشورایی شده بود.

این شاعر تصریح کرد: آقای سنگری در بخشی از یکی از کتاب‌های خودشان آورده‌اند که در زمان گذشته اگر کسی شعر آیینی می‌گفت او را امل می‌دانستند و به او توهین می‌کردند اما امروز به برکت خون شهدا و وجود امام اگر کسی شعر آیینی نداشته باشد برای او بسیار بد است. روزی در نمایشگاه کتاب فردی پشت تریبون قرار گرفت و قصد این را داشت که از شعر آیینی ایراد بگیرد. در همان حال بود که مجاهدی با او برخورد کرد و به او گفت که «شما می‌‎خواهید آسیب‌های شعر عاشورایی را بشمارید؟»

ده‌بزرگی گفت: شهرت ایشان جهاد است و هرکسی که بخواهد به شعر آیینی و اهل بیت اهانتی بکند ایشان جلوی او می‌ایستند. این سرمشقی از مکتب امام حسین(ع) است. معرفی آقای مجاهدی یعنی معرفی فرهنگ زهرایی، علوی، عاشورایی و امام زمانی. خدا به جوانان ما این فرصت و توفیق را بدهد که این حرکت را با همراهی‌مان نورانی‌تر و دلچسب‌تر کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما