شناسهٔ خبر: 17968 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیا جشنواره فصلی مطبوعات به محاق رفته است؟

در حالی که از آخرین دوره جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها نزدیک به یک سال می‌گذرد و با اینکه هنوز تعطیلی این جشنواره رسماً اعلام نشده، به نظر می‌رسد این اقدام که در دولت دهم پا گرفته بود، بعد از 9 دوره به تاریخ پیوسته است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، آخرین دوره جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها 2 مرداد 1392 برگزار شد. پس از تغییر دولت، بحث‌هایی در مورد ادامه یافتن یا توقف این جشنواره درگرفت و با اینکه هنوز به صورت رسمی توقف این جشنواره اعلام نشده است، اما از آن زمان به بعد جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، دیگر برگزار نشده است.

البته پس از گذشت چند ماه از آن زمان (مرداد 92)، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اقدام به انتشار اسامی برگزیدگان هفتگی این جشنواره کرد که این اقدام گرچه نشانه فعالیت دبیرخانه جشنواره بود اما باز هم خبری از برگزاری آئین اختتامیه و معرفی برترین روزنامه‌نگاران هر فصل نبود.

این روند ادامه یافت تا اینکه انتشار اسامی منتخبین هر هفته جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها هم در هفته اول اسفند 92 متوقف شد.

جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در دولت دهم و در راستای آنچه «ارتقای سطح کیفی تولیدات مطبوعات» عنوان شده بود، راه‌اندازی و اولین دوره آن در بهار سال 1390 برگزار شد.

روال این جشنواره به این ترتیب بود که در پایان هر فصل آثار مطبوعاتی روزنامه‌نگاران در رشته‌های مقاله، سرمقاله، یادداشت، نقد، تیتر، عکس، صفحه آرایی، طراح و کاریکاتور، گفتگو و گزارش خبری مورد ارزیابی و تحلیل قرار می‌گرفت و از آثار برگزیده کتاب ویژه جشنواره فصلی تجلیل می‌شد.

سیدمحمد حسینی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین دوره جشنواره فصلی مطبوعات به تاریخ 29 تیرماه 1390 با بیان اینکه «جای این جشنواره در میان رویدادهای عرصه رسانه، خالی بوده است» گفته بود: همچنان که باید بر مطبوعات نظارت کنیم، باید در جهت تشویق اهالی مطبوعات هم گام برداریم و جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، قدم خوبی در این راستاست.


 

نظر شما