شناسهٔ خبر: 16977 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خاطرات یک خبرنگار در «خیابان ۴۲»

«خیابان ۴۲»، حاوی خاطرات مرتضی غرقی از سال‌های حضورش در نیویورک از سوی مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد. در این اثر به صورت غیر مستقیم وقایع سیاسی آمریکا نیز مطرح شده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در جدیدترین اثر خود کتاب «خیابان ۴۲» حاوی خاطرات مرتضی غرقی، خبرنگار صدا و سیما، از نیویرک بین سال‌های ۸۳ تا ۸۹ را روانه بازار نشر کرد.

مرتضی غرقی در مصاحبه با روابط عمومی این مؤسسه در مورد ثبت خاطراتش گفت: وقتی می‌خواستم دست به قلم ببرم، این موضوع برایم اهمیت داشت که آنچه می‌نویسم برای خوانندگان مفید باشد. معمولاً جذابیت خاطراتِ مکتوب افراد به عوامل متعددی بستگی دارد: شخصیت خاطره‌نویس، موقعیت شغلی او و تاریخ یا زمان حوادثی که او در بطن آنها بوده ‌است، همگی بر خواندنی‌تر شدن خاطرات تأثیرگذارند.

وی ادامه داد: مأموریت خبری من زمانی در نیویورک آغاز شد که برنامه‌ هسته‌ای ایران در سازمان ملل متحد مطرح شده‌ بود. همچنین دوران دو رئیس‌جمهوری آمریکا، یعنی بوش و اوباما و مواضع آنان در قبال کشورمان و آغاز روند افول اقتصادی آمریکا از جمله رویدادهای مهم این دوران محسوب می‌شود، به همین دلیل در این کتاب سعی کرده‌ام تا گوشه‌هایی از تجربیات سیاسی و اجتماعی خود را در سازمان ملل و آمریکا از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ به نگارش درآورم. امیدوارم این خاطرات که از منظر یک خبرنگار صداوسیما نوشته شده‌است، مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

«خیابان ۴۲» در شمارگان  ۱۵۰۰نسخه و ۲۷۶ صفحه و به قیمت ۷۲ هزار ریال برای علاقمندان روانه بازار نشر شده است.

نظر شما