شناسهٔ خبر: 16570 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی راه های ارتقای روابط حرفه ای میان رسانه های ایران و سوریه

محمد خدادی مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در دیدار احمد ضواء مدیرعامل خبرگزاری عربی سوریه (سانا) گفت: همکاری ایرنا با سانا توسعه همه جانبه مناسبات ایران و سوریه را محقق می کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل ایرنا امروز (دوشنبه) در دیدار احمد ضواء مدیرعامل خبرگزاری سانا درباره راه های ارتقای روابط حرفه ای میان رسانه های ایران و سوریه گفت و گو کرد. 

خدادی در این دیدار آمادگی ایرنا، موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران و دانشکده خبر ایرنا را برای بازنشر داخلی و بین المللی اخبار واقعی تحولات سوریه و آموزش کارکنان رسانه های سوریه اعلام کرد. 

وی با تاکید بر نقش رسانه ها برای انعکاس مواضع واقع بینانه نسبت به تحولات منطقه از جمله سوریه گفت: تلاش رسانه ها باید برای بازگشت صلح و آرامش به سوریه باشد و رسانه ها در این زمینه نقش مهمی را بر عهده دارند. 

مدیرعامل ایرنا همچنین افراط گرایی را بحران اساسی در جهان توصیف و خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی صحیح، به موقع و فراگیر رسانه های کشورهای اسلامی می تواند با آگاهی دادن به افکار عمومی و مسوولان برای توقف شیوع گرایش های افراطی در منطقه و جهان کمک کند. 

مدیرعامل سانا نیز در این دیدار با بیان این که جنگ علیه مردم سوریه در چهارجبهه نظامی- امنیتی، اقتصادی، سیاسی و رسانه ای به دولت آن کشور تحمیل شده است، گفت: ما از مواضع رسانه های ایران در انعکاس صحیح اخبار رویدادهای سوریه عمیقا تشکر می کنیم. ملت و دولت ایران و سوریه همواره در کنار هم بوده اند. 

ضواء با یادآوری کمک های مالی، تسلیحاتی و لجستیکی رژیم صهیونیستی اسراییل به افراط گرایی غربی و عربی که جنگ مسلحانه در سوریه راه انداخته اند، اظهارداشت: این جنگ با تخریب زیرساخت های کشور سوریه و کشتن مردم آن، فقط تامین کننده منافع غیرمشروع آمریکا و رژیم اسراییل در منطقه بوده است. 

مدیرعامل خبرگزاری سوریه برای شرکت در مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی در تهران به سر می برد. 

نظر شما