شناسهٔ خبر: 16335 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جنتی: اختلاف سلایق موضع‌های مختلفی درباره جشنواره شعر فجر به وجود آورد

وزیر ارشاد در حاشیه اختتامیه جشنواره شعر فجر در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اختلاف سلایق موجود در جشنواره شعر فجر موضع‌گیری‌های متفاوتی نسبت به آن را شاهد بودیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه جاری در حاشیه اختتامیه هشتمین جشنواره شعر فجر در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که برخی رسانه‌ها برای جشنواره شعر فجر حاشیه سازی کرده‌اند،‌ نظر شما درباره این حاشیه ها چه بود، گفت: من فرصت بررسی این رسانه‌ها را چندان نداشتم اما جشنواره خوبی برگزار شد و تلاش براین بود که از همه سلیقه‌ها استفاده شود ممکن است با توجه به برخی از سلیقه ها مواضع مختلفی نسبت به جشنواره گرفته شود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که برخی کتبی که از دوره‌های گذشته در اداره کتاب منتظر مجوز مانده‌اند، همچنان بدون مجوز و در انتظار به سر می‌برند، شاید ارائه مجوز به این کتب موجب اعتماد میان همه صداهای موجود شود و بتوان در دوره‌‌های آتی جشنواره نیز شاهد حضور همه نحله‌های فکری بود گفت: من نمی‌فهمم معنای اعتماد سازی یعنی چه؟ ما براساس ضوابط قانونی کتبی که در حال و گذشته به اداره کتاب ارائه شده است را مورد بررسی قرار می‌دهیم اگر با ضوابط قانونی نشر منطبق باشند مجوز می‌گیرند در غیر این صورت نمی‌توان به آنها مجوزی داد.

وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا قرار است سازمان سینمایی از وزارت ارشاد جدا شود، گفت: این مسئله صحت ندارد.

پرسش دیگر خبرنگاران از علی جنتی درباره اتفاقات اخیر پیش آمده برای بنیاد ادبیات داستانی و مشکل ساختمان اجاره‌ای این بنیاد بود که جنتی گفت: بنده از این موضوع اطلاعات چندانی ندارم درباره موضوعاتی بپرسید که از آن باخبر هستم.

نظر شما