شناسهٔ خبر: 16269 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جایزه ویژه امام خمینی (ره) به برترین‎های دانشگاه آزاد اعطا می‎شود

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد جزئیات برگزاری سی و یکمین جشن سالروز تاسیس این دانشگاه را که صبح امروز در واحد علوم و تحقیقات برگزار می شود، تشریح کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، ابراهیم واشقانی فراهانی صبح دیروز در نشستی خبری با بیان اینکه پیش از آنکه یونسکو و بانک جهانی بحث آموزش عالی همگانی را مطرح کنند ایجاد دانشگاه آزاد با اندیشه آیت الله هاشمی رفسنجانی عملیاتی شده بود، ادامه داد: سی و یکمین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی از صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد با حضور وزرای علوم و بهداشت و معاون علمی فناوری ریاست جمهوری به همراه معاونانشان، اعضای هیات موسس و هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد، اعضای هیات امنای استان ها و سایر فرهیختگان از واحدهای دانشگاه آزاد در این مراسم حاضر می شوند.

وی با اشاره به رونمایی از جایزه ویژه حضرت امام خمینی (ره) گفت: در جشن سالروز تاسیس دانشگاه آزاد جایزه ویژه امام خمینی (ره) به سه برگزیده رشته های فیزیک، شیمی و علوم انسانی اعطا می شود. این جایزه که شامل یک مبلغ و اعتبار پژوهشی به میزان 2 برابر این مبلغ است پس از رونمایی از جایزه به برگزیدگان اعطا خواهد شد.

دبیر مراسم سالروز تاسیس دانشگاه آزاد همچنین از برگزاری جشنواره فرهیختگان در حاشیه های این همایش خبر داد و گفت: از اشخاصی که در دانشگاه آزاد تاثیر بسزایی در ارتقای علم فناوری این دانشگاه داشته اند تقدیر به عمل می آید. این افراد شامل استادان، دانشجویان، همچنین اشخاصی است که در طول این سالها به ارتقای دانشگاه آزاد کمک کرده اند.

به گفته واشقانی فراهانی در این مراسم عبدالله جاسبی به همراه 10 نفر از افرادی که با همکاری جاسبی دانشگاه آزاد را راه اندازی کرده اند، حضور خواهند داشت. از این 10 نفر برخی به رحمت خدا رفته اند که خانواده هایشان به جای آنان حضور می یابند.

نظر شما