شناسهٔ خبر: 16142 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتابی که نشر ماهی سه بار چاپش کرد

مجموعه چهارجلدی «یادداشت‌های آلبر کامو» برای سومین نوبت از سوی نشر ماهی منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از مهر؛ نشر ماهی مجموعه چهار جلدی یادداشت‌های‌ آلبر کامو، نویسنده سرشناس فرانسوی الجزایری‌تبار را با ترجمه خشایار دیهمی و شهلا خسروشاهی برای سومین نوبت منتشر کرد.

این آثار شامل یادداشت‌های این نویسنده در خلال سال‌های 1935 تا 1959 است و مجلد چهارم آن نیز در قالب یادداشت‌های سفر، ترجمه و منتشر شده است.

این یادداشت‌ها به صورت کامل مطابق با نسخه‌ای ترجمه و آماده انتشار شده است که انتشارات گالیمار در فرانسه پیش از این آنها را منتشر کرده بود.

بنا بر اعلام مترجم، مجلد نخست این اثر با دو ترجمه انگلیسی، مجلد دوم با سه ترجمه انگلیسی و جلدهای سوم و چهارم از آن نیز با یک ترجمه انگلیسی تطبیق داده شده است.

نشر ماهی پیش از این در پاییز سال 1389 و تابستان سال 1391 نیز این مجموعه را منتشر کرده بود. این دوره چهار جلدی یادداشت‌های کامو در شمارگان 1500 نسخه و با قیمت 35 هزار تومان منتشر کرده است.

آلبر کامو از مهمترین نویسندگان و فیلسوفان قرن بیستم به شمار می‌رود که با انتشار رمان «بیگانه» شهرت فراوانی را در دنیا کسب کرد.

کامو در سال 1957 به خاطر «آثار مهم ادبی که به روشنی به مشکلات وجدان بشری در عصر حاضر می‌پردازد» برنده جایزه نوبل ادبیات شد.

آلبر کامو پس از رُدیارد کیپلینگ جوان‌ترین برنده جایزه نوبل و همچنین نخستین نویسنده زاده قاره آفریقا است که این عنوان را کسب کرده است.

از دیگر آثار او می‌توان به رمان‌های طاعون، سقوط، مرگ خوش، آدم اول و نیز نمایشنامه‌های کالیگولا، مرثیه‌ای برای یک راهبه، سوء‌تفاهم، حکومت نظامی، عادل‌ها و تسخیرشدگان اشاره کرد.

نظر شما