شناسهٔ خبر: 16071 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه‌های هشتمین دوره جشنواره شعر فجر اعلام شد

جشنواره شعر فجر در هشتمین دوره خود میزبان شاعران و علاقه‌مندان به شعر و ادبیات خواهد بود. این دوره از جشنواره به مدت چهار روز در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ هشتمین دوره جشنواره شعر فجر که قرار بود سال پیش برگزار شود، از امروز، ۲۷ اردیبهشت ماه، به مدت چهار روز کار خود را در تهران آغاز خواهد کرد. این جشنواره در دوره جاری میزبان شاعران و علاقه‌مندان به شعر و ادبیات در تهران خواهد بود. بنا بر اطلاع‌رسانی این جشنواره، قرار است مراسم افتتاحیه عصر امروز ساعت ۱۶ الی ۱۹ در فرهنگسرای ارسباران برگزار شود.

در این مراسم سیدعلی موسوی گرمارودی، مفتون امینی، علی معلم دامغانی، اکبر اکسیر، فاضل نظری، بهزاد زرین پور، یوسفعلی میرشکاک، محمدعلی بهمنی، مشفق کاشانی، علیرضا طبایی، خسرو احتشامی و محمد کلاهی اهری شعرخوانی خواهند کرد. نمایش فیلم مستند هشتمین جشنواره شعر فجر با عنوان «قطار شعر»به کارگردانی ابوالفضل جلیلی، از دیگر برنامه‌های هشتمین جشنواره شعر فجر در این روز خواهد بود.

جشنواره برنامه‌های خود را در روز یکشنبه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان واقع در خیابان حجاب پی خواهد گرفت. در این برنامه که از ساعت ۱۶ الی ۲۰ برگزار خواهد شد، شاعران به شعرخوانی خواهند پرداخت. علاوه بر این، برنامه دیگری نیز همزمان در فرهنگسرای ارسباران میزبان علاقه‌مندان به شعر خواهد بود. 

برنامه شعرخوانی در روز سوم و چهارم در خانه هنرمندان در دو نوبت صبح و عصر از ساعت‌ ۹ الی ۱۲ و در نوبت عصر از ساعت ۱۵ الی ۱۸  برگزار می‌شود. محمدرضا عبدالملکیان، حافظ موسوی، مهرداد فلاح، رضا چایچی، علیرضا قزوه، رزا جمالی، مهرنوش قربانعلی، فاطمه راکعی، شیوا ارسطویی، ضیا موحد، محمدحسین جعفریان، علیرضا پنجه‌ای، رسول یونان، ابوالفضل زرویی، صالح علا، مصطفی رحماندوست، بیوک ملکی، ناصر کشاورز، جعفر ابراهیمی، افشین علا، شاپور جورکش، هرمز علیپور، بهزاد خواجات، ابوالفضل پاشا، محمدکاظم کاظمی و تعدادی از شاعران از دیگر کشورها مانند راتی ساکسنا، برکت حوت و حشمت منصوری از جمله شاعرانی هستند که سروده‌های خود را قرائت خواهند کرد.

اختتامیه میز روز چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه، از ساعت ۷ الی ۱۹ در تالار وحدت برگزار خواهد شد که در آن از برگزیدگان نیز تقدیر خواهد شد.

نظر شما