شناسهٔ خبر: 15980 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تصویر استیصال کودکان در جنگ‌مانده در قاب فیلم «به کودکان شلیک نکنید»

انسیه شاه‌حسینی از پایان نگارش فیلمنامه «به کودکان شلیک نکنید» با موضوع کودکانی که زندگیشان به دلیل جنگ دچار بحران شده است، خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ انسیه شاه‌حسینی درباره کم و کیف نگارش فیلمنامه «به کودکان شلیک نکنید» گفت: برخلاف تصوری که از عنوان این فیلمنامه ایجاد می‌شود، «به کودکان شلیک نکنید» برای کودکان نیست و بیشتر استیصال کودکان در جنگ مانده را برای مخاطب بزرگسال به تصویر می‌کشد.

این کارگردان سینما با تاکید بر اینکه نگارش این فیلمنامه کار سختی بود، عنوان کرد: فیلمنامه «به کودکان شلیک نکنید» از جمله فیلمنامه های سختی بود که تاکنون نوشته‌ام و مطمئنم کارگردانی آن هم بسیار مشکل است.

کارگردان فیلم «پنالتی» در پاسخ به این پرسش که آیا هنگام نگارش متن به بازیگران این فیلم سینمایی هم فکر کرده است؟ گفت: معمولا هنگام نگارش به هیچ بازیگری فکر نمی کنم و همه تمرکزم را روی نگارش متن می گذارم و درست مانند نویسنده ای که رمان می نویسد عمل می کنم. تجربه نشان داده هنگامی که به بازیگران هنگام نگارش فیلمنامه فکر می کنم تمرکزم را از دست می‌دهم و رشته کار از دستم درمی‌رود.

شاه‌حسینی درباره روند تولید این فیلمنامه توضیح داد: نگارش فیلمنامه به پایان رسیده و هدفم این است که همین امسال کار را کلید بزنم. طبق صحبت های انجام شده تهیه‌کنندگی این فیلم سینمایی را سیدسعید سیدزاد به عهده خواهد داشت.

این کارگردان که فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» با موضوع زندگی شهید علم الهدی را در نوبت اکران دارد در پایان بیان کرد: فیلم «زیباتر از زندگی» را در نوبت اکران دارم و به‌جز چند اکران دانشگاهی هنوز این فیلم دیده نشده است، از همین رو برنامه ویژه ای برای اکران آن داریم و همه تلاش این است که افتتاحیه این فیلم سینمایی در هویزه محل شهادت شهید علم الهدی باشد.

نظر شما