شناسهٔ خبر: 14058 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عکس‌های عکاسان انقلاب کتاب می‌شود

میرهاشمی رئیس انجمن عکاسان انقلاب ودفاع مقدس از انتشار کتاب عکس‌های سه عکاس دفاع مقدس شامل محسن راستانی، سعید صادقی و علی فریدونی در سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از فارس؛ سیدعباس میرهاشمی رئیس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس درباره فعالیت‌های این انجمن در سال جدید توضیح داد: یکی از مباحث محوری و مهم انجمن،جمع آوری نگاتیوها و عکس‌های انقلاب و دفاع مقدس و ساماندهی این آثار است که از فرسایش و نابودی این اسناد جلوگیری شود که این مهم، در سال جدید هم با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به انتقال برخی از این آثار در قالب آرشیوهای عکس به انجمن گفت: در حال حاضر کار انتقال برخی از آرشیوهای عکس و نگاتیو را به انجمن در دست داریم که باید به فایل های دیجیتالی تبدیل شود و با استخراج اطلاعات این اسناد و گویاسازی آن‌ها به مباحث پژوهشی این آثار بپردازیم.

میرهاشمی به انتشار کتاب‌های عکس دفاع مقدس در استان‌های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: مجموعه‌های مختلفی را برای انتشار عکس‌های دفاع مقدس استان‌ها پیش بینی کرده‌ایم که بعد از جمع آوری و استخراج اطلاعات و انجام کار تحقیقی روی این آثار، کار انتشار این عکس‌ها در استان‌های مختلف انجام می‌شود.

میرهاشمی همچنین از انتشار کتاب عکس‌های آذربایجان شرقی در دفاع مقدس خبر داد و گفت: کارهای مقدماتی برای انتشار این کتاب در سال گذشته انجام شده است و بعد از اتمام کارهای پژوهشی به زودی منتشر خواهد شد.

رئیس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس همچنین به برنامه این انجمن در خصوص انتشار کتاب عکس‌های عکاسان دوران انقلاب و دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: برخی از کتاب‌های عکس عکاسان دفاع مقدس در سال قبل مراحل پژوهشی و مقدماتی آنها به اتمام رسیده است از جمله کتاب عکس‌های «محسن راستانی» با موضوع جنگ بوسنی که مراحل آخر را برای آماده سازی جهت انتشار طی می‌کند.

وی افزود: کتاب عکس های دفاع مقدس «علی فریدونی» نیزاز جمله کتاب‌هایی است که کار آماده سازی آن در سال گذشته انجام شده و در سال جدید به زودی منتشر خواهد شد.

میرهاشمی از انتشار کتاب عکس‌های دوران دفاع مقدس «سعید صادقی» هم خبر داد و گفت: این کتاب نیز برای انتشار پیش بینی شده است و بخشی از کارهای پژوهشی و طراحی آن نیز در سال گذشته انجام شده است که به زودی منتشر خواهد شد.

این عکاس دوران انقلاب ودفاع مقدس در ادامه از انتشار کتاب عکس‌های دیگر عکاسان دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: عکاسان دفاع مقدس بسیاری داریم که می‌توان کتاب عکس‌هایشان را منتشر کرد از جمله مهرزاد ارشدی، ساسان مؤیدی، بهرام محمدی‌فر، محمدحسین حیدری، امیرعلی جوادیان و دیگر عکاسانی که می‌توان عکس‌هایشان را از دوران جنگ تحمیلی ایران منتشر کرد.

وی افزود: عکاسانی که نام برده شد،‌ آثارشان جمع آوری شده است و نیاز به کارهای پژوهشی وتحقیقی دارد که بعد از اولویت بندی، به مرور آثارشان را در قالب یک کتاب مستقل منتشر خواهیم کرد.

میرهاشمی به برپایی نمایشگاه‌های عکس مناسبتی انجمن در سال جدید هم اشاره کرد و درباره سفرهای عکاسان انقلاب و دفاع مقدس به استان‌های کشور و انجام پروژه‌های عکاسی مختلف هم توضیح داد: سال گذشته قرار بود که عکاسان ما به استان ایلام سفر کنند که مقدمات این سفر مهیا نشد و امیدواریم که در سال جدید این امکان فراهم شود و عکس‌هایی را از این استان داشته باشیم.

او درباره احتمال انتشار کتاب عکس‌های خودش از جنگ تحمیلی هم گفت: برخی از عکس های من از دوران دفاع مقدس جمع آوری شده است و نیاز به کار پژوهشی دارد واگر این امکان برای انتشار آن‌ها نیز فراهم شود، باعث افتخار من خواهد بود.

نظر شما