شناسهٔ خبر: 14034 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ساماندهی مؤسسات غیرانتفاعی کشور با رویکرد ارتقای کیفیت

مدیر کل دفتر آموزش عالی و غیردولتی وزارت علوم گفت: در سال جدید در نظر داریم موسسات غیرانتفاعی را با رویکرد ارتقای کیفیت ساماندهی کنیم.

 به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ کارن ابری‌نیا مدیر کل دفتر آموزش عالی و غیر دولتی وزارت علوم اولویت برنامه‌های وزارت علوم برای موسسات غیرانتفاعی را ساماندهی این موسسات با رویکرد ارتقای کیفیت برشمرد و گفت: ۳۵۰ موسسه غیرانتفاعی در کشور وجود دارد و ارزیابی نوع پراکندگی این موسسات باید با بررسی موسسات آموزش عالی دیگر صورت گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای ساماندهی موسسات غیرانتفاعی، افزود: باید تعداد موسسات غیرانتفاعی در هر استان را در نظر بگیریم و دیگر موسسات آموزش عالی را نیز از نظر تعداد و نحوه پذیرش بررسی کنیم تا پس از بررسی دقیق بتوانیم طرحی را برای حمایت از موسسات غیرانتفاعی ارائه دهیم.

ابری‌نیا ادامه داد: در حال حاضر شهرهای اطراف تهران از نظر تعداد موسسات غیرانتفاعی اشباع شده‌اند و استان‌های شمالی و استان خراسان نیز دارای تعداد زیادی موسسه غیرانتفاعی هستند.

مدیر کل دفتر آموزش عالی و غیر دولتی عنوان کرد: برخی موسسات غیرانتفاعی به دلیل تعداد زیاد موسسات دیگر  دچار مشکل شده و درخواست انحلال کرده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از موسسات غیرانتفاعی اضافه کرد: باید روشی به کار بگیریم که این موسسات به سمت تخصصی شدن رفته و از طریقی حمایت شوند.

نظر شما